Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@00:38:00 GMT

بشار اسد: اسرائیل مسبب انهدام هواپیمای روسیه بود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۲۴۰

ساعت 24- رئیس‌جمهوری سوریه با صدور پیامی، ضمن تسلیت سقوط هواپیمای روسی و کشته شدن ۱۵ نظامی این کشور، رژیم صهیونیستی را مسبب این حادثه اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری سوریه با صدور پیامی، ضمن تسلیت سقوط هواپیمای روسی و کشته شدن ۱۵ نظامی این کشور، رژیم صهیونیستی را مسبب این حادثه اعلام کرد.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه شامگاه چهارشنبه در پیامی به «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، جان باختن شماری از نظامیان این کشور در حادثه انهدام هواپیمای «ایلیوشین ۲۰» را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اسد در این پیام ضمن اعلام همدردی با مردم روسیه و خانواده‌های ۱۵ نظامی کشته شده، تاکید کرد که «عیاشی» رژیم صهیونیستی مقصر و مسبب اصلی آسیب دیدن و سقوط هواپیمای روس برفراز لاذقیه بوده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره برای دستیابی به «اهداف شوم» خود و انجام تجاوزات در منطقه به «زشت‌ترین وسیله‌ها» متوسل می‌شود، تاکید کرد: «ما مطمئنیم که چنین اقدامات زجرآوری به تداوم مبارزه شما و ما با تروریسم، اثر نمی‌گذارد».

مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه بامداد چهارشنبه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به سانا گفت: «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پس از آن اعلام کرد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هواپیمای ناپدید شده روسیه از صفحات راداری حین حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه، به دلیل اینکه خلبانان این رژیم از هواپیمای روس به عنوان پوشش در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کرده بودند، سرنگون شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز به دنبال این حادثه با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، منابع عبری زبان گزارش دادند فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

روزنامه یدیعوت احارونوت هم در این مورد نوشت: «این فرمانده اسرائیلی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.»

پیش از این، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین رئیس مرکز اطلاعات نظامی این رژیم به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت در جنگ غزه، از سمت خود استعفا داده بودند.

کد خبر 847104 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات
  • فریز شدن رژیم صهیونیستی پس از عملیات موشکی وعده صادق
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی
  • لحظه انهدام مرکز نظامی اسرائیل توسط موشک حزب الله
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه