Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@11:35:46 GMT

جمع آوری پسماند اراک 9 میلیارد ریال در ماه هزینه دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۲۴۹

جمع آوری پسماند اراک 9 میلیارد ریال در ماه هزینه دارد

«مراد علی عباسی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حجم پسماندهای جمع آوری شده اراک در روز 300 تا 320 تن است و بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی جمع آوری پسماند بخشداری و شهرهای تابعه اراک نیز توسط این سازمانانجام می شود که معادل 100 تن در روز است.
وی بیان کرد: هزینه جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی هر کیلوگرم پسماند در شهر اراک 860 ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: هزینه پاکسازی معابر و نظافت خیابان ها و معابر شهری اراک نیز 16 میلیارد ریال در ماه است.
عباسی اظهار داشت: 650 نفر از کارکنان خدمات شهری به صورت روزانه در این کلانشهر در زمینه جمع آوری پسماندها و رفت و روب نقاط مختلف اراک فعالیت دارند که 95 درصد فعالیت آنان از ساعت 9 شب تا 6 صبح است.
وی گفت: دفع پسماند شهرستان اراک در کیلومتر 10 جاده اراک به خمین در مرکز خاص صورت می گیرد و این مرکز با کمبود و مشکلاتی همراه است که برای حل آنها یکهزار و 80 میلیارد ریال اعتبار در پیوست بودجه امسال شهرداری در نظر گرفته شده که مقرر شده در مدت پنج سال تخصیص یابد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: تاکنون هیج اعتباری در این راستا تخصیص نشده و پیش بینی شده که 10 میلیارد ریال به صورت اوراق به زودی در اختیار این سازمان قرار گیرد.
عباسی تاکید کرد: تفکیک پسماند از مبدا در کلانشهر اراک امری ضروری است و این مهم در مناطقی از این شهر انجام می شود اما مشارکت مردم با وجود فرهنگ سازی گسترده در حد انتظار نیست.
وی تصریح کرد: زباله گردهای شهری از مهمترین معضلات برای این سازمان محسوب می شوند و در این راستا پنج تیم به صورت شبانه روزی در مناطق مختلف شهری گشت زنی دارند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان مرکزی زباله شبانه روزی شهرداری فرهنگ سازی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه ۳۹ آب‌نما وجود دارد که نگهداری آن‌ها سالانه ۱۷ میلیارد ریال هزینه دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های سال جاری منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بهینه‌سازی آب‌نماهای موزیکال بوستان سپاهان‌شهر با هزینه ۹۰ میلیارد ریال، بهینه‌سازی آب‌نمای تصادفی پل مارنان با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، بهینه‌سازی و ساماندهی آب‌نماهای میدان گردهمایی صفه، میدان ارتش و میدان جلفا با هزینه ۲۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در منطقه ۵ شهرداری اصفهان ۳۹ آب‌نما وجود دارد که نگهداری آن‌ها سالانه ۱۷ میلیارد ریال برای این منطقه هزینه دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: وجود آب‌نما درمیدان‌ها و بوستان‌ها با صدای آبی که ایجاد می‌کند، علاوه بر افزایش زیبایی منظر شهری، در ایجاد آرامش و تلطیف هوا نیز تأثیرگذار است و جلوه‌هایی از زیبایی و نشاط را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

کارگر خاطرنشان کرد: آب‌نماهای سطح منطقه ۵ به‌عنوان بخشی از المان‌های زیباسازی در پارک‌ها و فضاهای سبز به‌منظور زیباتر کردن نمای بصری و تلطیف روحیه شهروندان تعمیر و مجدد راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در عملیات نظافت آب‌نماها شامل سرویس الکتروپمپ و متعلقات، اسیدشویی و شست‌وشوی حوض، بررسی نورپردازی و آب‌گیری و استارت آب‌نما می‌شود.

کارگر تاکید کرد: اهمیت دادن به نظافت عمومی و میکروب‌زدایی از محیط زیست انسانی، امری حیاتی است که موجب جلوگیری از بسیاری بیماری‌های واگیردار می‌شود، همچنین بی‌توجهی به آن، ضررهای جبران‌ناپذیری را به سلامت جسمی افراد وارد می‌کند.

کد خبر 750823

دیگر خبرها

  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان