Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون المیادین به نسخه‌های دو پیش‌نویس‌ درباره یمن دست یافته است که بر اساس آن، در حالی‌که ائتلاف سعودی خواستار توقف ماموریت تیم کارشناسان سازمان ملل در یمن شده است ولی کشورهای اروپایی تمدید این ماموریت را خواستار شده‌اند. ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی «المیادین» به نسخه‌های دو پیش‌نویس قطعنامه مربوط به یمن دست یافته است که پیش‌‌نویس اول را شماری از کشورهای اروپایی از جمله هلند، بلژیک و کانادا و پیش‌نویس دوم را 4 کشور عربیِ مشارکت‌کننده در ائتلاف عربی یعنی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، سودان و دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌نویس اروپایی خواستار تمدید ماموریت تیم کارشناسان سازمان ملل متحده است که اوایل آگوست گذشته با ارائه گزارشی، کشورهای عضو ائتلاف سعودی را به ارتکاب نقض حقوق بشر، که به سطح جنایات جنگی می‌رسد، متهم کرد. در حالی‌که پیش‌نویس پیشنهاد کشورهای عربی مذکور خواسته است به کمیته تحقیق ملی یمن، که دولت مستعفی منصور هادی آن را تشکیل داده، اکتفا شود.

المیادین افزود، شدت تنش 4 کشوری، که برای جلب حمایت کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل تلاش می‌کند، طی روزهای اخیر به اوج رسیده است؛ چرا که بیشتر اعضای این شورا تمایل دارند به نفع پیش‌نویس قطعنامه اروپایی رای دهند.

این کشورهای عربی دیدارهای متعددی با نمایندگان کشورهای اروپایی ترتیب داده‌اند تا آنها را به عدم حمایت از پیش‌نویس اروپایی و با دیگر کشورهای عربی ترغیب کنند. خروجی دیدارهایی با کشورهای عربی نیز این شده است که کشورهای عضو ائتلاف تا کنون حمایت لازم از قطعنامه فراگیر عربی، که رژیم‌های اماراتی- سعودی در پشت آن قرار دارند، به دست نیاورده‌اند.

منابع عربی، که در نشست‌های کشورهای عربی با ائتلاف سعودی مشارکت داشتند، اعلام کردند که دلیل اصلیِ مخالفت نمایندگان سعودی، امارات و سودان با تمدید ماموریت تیم کارشناسان سازمان ملل، لیست محرمانه‌ای است که این تیم آن را به کمیساریای عالی حقوق بشر ارائه داده است که در آن فهرست اسامی مسئولان ارشد این کشورهای متجاوز به چشم می‌خورد که به ارتکاب جنایات جنگی یا دست داشتن در این جنایات متهم هستند.

قرار است شورای حقوق بشر گزارش کارشناسان سازمان ملل درباره یمن را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده بررسی کنند و در پایان نیز درباره پیش‌نویس قطعنامه‌های مذکور رای‌گیری کنند.

انتهای پیام/

R1016196/P36442/S8,89,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی بود، گفت: رژیم صهیونیستی تصور کرده بود هیچکس نمی‌تواند با آن‌ها بجنگد، اما ایران اقدام موثری رقم زد که تمام کشورهای منطقه به ویژه‌های کشورهای عربی را تحت تاثیر قرار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد امروز در مراسم  بزرگداشت روز ارتش بیان کرد: امام(ره) واقعیت جوانان ما در ارتش آن زمان را می‌دانست، اگرچه سران و فرماندهان ارتش فاسد بودند اما بدنه و باطن ارتش از جوانان متدین، میهن‌دوست و علاقه‌مند به اسلام، دین و کشور تشکیل شده بود و به همین دلیل امام(ره)‌ در مقابل کسانی که حرف از انحلال ارتش می‌زدند، ایستاد و اعلام کرد که باید ارتش باقی بماند و حمایت‌گر انقلاب باشد و در این راستا دستور داد تا ارتش روز 29 فروردین سال 58 در همه شهرها با ادوات و تجهیزاتش رژه برود.

وی افزود: امام (ره) معتقد بود که ارتش اسلامی است و به مردم دستور داد که از ارتش و مراسم رژه استقبال کنند و ارتش نیز تلاش کند که همیشه حافظ انقلاب، دین و کشور باشد. 

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی و داخلی به دنبال انحلال کل ارتش بودند و امام (ره) در مقابل آنها ایستاد و فرمود که باید ارتش را از این به بعد ارتش اسلامی بدانیم و انصافا نیز ارتش از همان ابتدا به تعهداتش عمل کرده است؛ در روزهای ابتدای پیروزی انقلاب ارتش برای مقابله جنگ‌های داخلی در مکان‌های متفاوت حاضر شد و دشمن را دفع کرد و در دوران دفاع مقدس نیز در کنار سپاه و بسیج و با همراهی مردم از کشور دفاع و شهدای زیادی تقدیم کردند. در دوران دفاع مقدس همه دنیای کفر علیه ما می‌جنگید اما حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و به همه نیروهای مسلح‌مان افتخار می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت‌های نظامی کشور اشاره کرد و گفت: ما در دوران دفاع مقدس حتی بسیاری از تجهیزات جزئی جنگ مثل گلوله آرپی‌جی را نداشتیم و دشمنان ما به ویژه آمریکا و شوروی تلاش می‌کردند تا نتوانیم سلاح بخریم و ما را تحریم کرده بودند. بعد از دوران دفاع مقدس همه ما به دنبال زندگی خودمان رفتیم و این نیروهای مسلح بودند که با تلاش پیشرفت‌های نظامی کشور را ایجاد کردند. 

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با بیان اینکه آزادی یکی از مهم‌‌ترین نعمت‌هایی است که انقلاب برای ما به ارمغان آورده، در انتقاد از واکنش کشورهای عربی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: کشورهای عربی با مردم غزه هم‌زبان، هم نژاد و هم مذهب هستند، اما بدون اجازه آمریکا جرائت ندارند از آنها حمایت کنند، یا حتی یک گلوله ساچمه‌ای در اختیارشان بگذارند. صحرای سینا در حقیقت متعلق به مصر است اما آمریکا باید اجازه دهد تا از منطقه کمک‌های بشر دوستانه و آب و غذا به غزه فرستاده شود و سایر کشورهای عربی هم همین‌طور هستند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: ما خواستیم جنایات اسرائیل را تلافی کنیم و بدون اجازه گرفتن از کسی پاسخ کوبنده‌ای دادیم، در اسلام جنگ وجود ندارد، بلکه دفع فساد و مقابله در برابر دشمنان وجود دارد.

وی افزود: رژیمی که بیش از 14هزار طفل را کشته است، رژیم انسانی نیست، رژیم حیوانی است و دیگر کسی او را به رسمیت نمی‌شناسد. 

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد در پایان با بیان اینکه عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی بود، گفت: رژیم صهیونیستی خیال کرده بود هیچکس نمی‌تواند با آن‌ها بجنگد و ایران اقدام موثری رقم زد که تمام کشورهای منطقه به ویژه‌های کشورهای عربی را تحت تاثیر قرار داد. 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد