Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وزاری خارجه کشورهای عضو شورای امنیت را به حضور در نشستی در نیویورک طی هفته آینده درباره موضوع فلسطین دعوت کرده است. ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وزرای خارجه و دیپلمات‌های کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل خواسته است هفته آینده در نیویورک نشستی را برای بررسی فرآیند صلح در منطقه برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر را سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد.

نشست مذکور قرار است در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود. این در حالی است که روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در پی تصمیم او به معرفی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز قطع کردن کمک‌های مالی به فلسطینیان به تیرگی گراییده است.

بر این اساس، محمود عباس در 26 سپتامبر ساعاتی قبل از سخنرانی‌اش در مجمع عمومی، با گروهی متشکل از 30 وزیر و دیپلمات از جمله روسای کمیته‌های وابسته به سازمان ملل، که در پرونده فلسطین فعالیت می‌کنند، دیدار خواهد کرد.

«ریاض منصور» سفیر فلسطین جزئیات بیشتری درباره این نشست نداده است ولی او به خبرنگاران اعلام کرد که دولت ترامپ «تحولی ریشه‌ای» در فرآیند صلح اسرائیلی‌ها و فلسطینیان به‌وجود آورده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین تماس‌هایش با کاخ سفید را پس از تصمیم یک‌جانبه و خودسرانه ترامپ به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، قطع کرد. رهبران فلسطینی تأکید دارند که دولت ترامپ کاملا در جانبداری از منافع اسرائیل گام برمی‌دارد.

در فوریه گذشته، عباس از شورای امنیت خواست کنفرانسی بین‌المللی برای احیای عملیات صلح، با حضور میانجیگرانی جدید به جای آمریکا، برگزار کند.

ترامپ دامادش «جرد کوشنر» و همچنین «جیسون گرینبلات» فرستاده خود به خاورمیانه را به تدوین طرح صلح مکلف کرده است.

تاکنون مشخص نشده است که آیا دیدارهایی میان فلسطینیان و دولت آمریکا در حاشیه نشست‌های یک هفته‌ای مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/

 

R1016196/P36442/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.   پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.   وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.   در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.   وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.   شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی