Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بلژیک، انتخاب ویژه و مناسبی برای امید بود. چپ‌پای استقلال، وقتی پیشنهاد شارلروا به دستش رسید تعلل نکرد و بی‌درنگ پای قرارداد با این باشگاه را امضا کرد. قراردادی دو ساله که البته ارزش مالی آنچنانی نداشت.

نورافکن همراه با علی قلی‌زاده و کاوه رضایی، مثلث لژیونرهای فوتبال ایران در باشگاه شارلروا را تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاهی که مالکیت آن نیز بر عهده یک ایرانی به نام بیات بود. نورافکن حتی قبل از علی قلی‌زاده که در روسیه حضور داشت و کاوه رضایی که در ایران به‌سر می‌برد، وارد تمرین‌های پیش فصل شارلروا شد تا نشان بدهد برای آغاز یک فصل درخشان انگیزه‌های فراوانی دارد.

ابتدا دفاع چپ و سپس هافبک میانی. فیلیپ مازو، نورافکن را در این دو پست آزمایش کرد و از او در هفته اول و مقابل آنتورپ روی نیمکت استفاده کرد. بازی به قلی‌زاده و رضایی رسید اما به نورافکن نه. 90 دقیقه روی نیمکت نشست و البته از بازی بعد راهی به فهرست 18 نفره شارلروا پیدا نکرد.

نورافکن در هفته‌های دوم و سوم روی سکو نشست و بازی شارلروا را فقط تماشا کرد. نه خبری از حضور نام او در فهرست مازو بود و نه اعتقادی که این مربی در اوائل تابستان به او داشت. امید تلاش کرد، جنگید و هفته چهارم باز هم به نیمکت برگشت. او برای نخستین بار در لیگ بلژیک بازی کرد و در دقیقه 63 بازی مقابل گنک جای آمارا بابی سنگالی را گرفت. بازی البته در نهایت با شکست 3 بر یک شارلروا برابر گنک به پایان رسید.

برای بازی هفته پنجم مقابل کورتریک هم مازو دوباره نام نورافکن را در فهرست 18 نفره شارلروا قرار داد. امید برای حضور در زمین انگیزه داشت و مازو هم این را می‌دانست. نورافکن در دقیقه 80، جانشین ممدو فال سنگالی شد اما نتوانست مانع شکست 2 بر صفر شارلروا شود. شکستی تلخ در دومین حضور امید. انگار که پاقدم نورافکن برای شارلروا خوب نبود که هر باز به زمین می‌رفت، این تیم شکست می‌خورد.

هفته‌های ششم و هفتم باز هم امید نورافکن به سکو تبعید شد. مدافع هافبک 21 ساله‌ای که از ابتدا تا امروز فقط دو بار برای شارلروا بازی کرده و یک بار هم روی نیمکت نشسته. مازو نام نورافکن را برای 4 بازی در فهرست 18 نفره شارلروا قرار نداده و این یعنی او اعتقاد و اطمینان اولیه خود را نسبت به بازیکن سابق استقلال از دست داده است.

به این آمار توجه کنید. 7 هفته، فقط 2 بازی و 37 دقیقه حضور در زمین. آیا این آمار ویژه و امیدوارکننده‌ای است؟ بخصوص در قیاس با یک بازیکن ایرانی و جوان دیگر. هافبکی تکنیکی به نام علی قلی‌زاده که در تمام دیدارهای شارلروا حضور داشته، به میدان رفته و آمار 508 دقیقه بازی را به نام خود ثبت کرده است.

اوضاع برای نورافکن در بلژیک بر وفق مراد پیش نمی‌رود. او با نیمکت‌نشینی در شارلروا، حضور در فهرست تیم ملی را نیز از دست داده و این اتفاق تلخی است که می‌تواند او را از بازی در جام‌ملتهای‌آسیا محروم کند. درست مانند جام جهانی که نورافکن در فهرست نهایی کارلوس کی‌روش حضور نداشت و همراه سایر بازیکنان تیم ملی به روسیه نرفت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال امید نورافکن شارلوا بلژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری قبل از دیدار روز دوشنبه با ذوب آهن ضمن تشریح آخرین وضعیت این تیم برای حضور در ادامه رقابت های لیگ برتر گفت: دیدارهای سختی در پیش داریم. می دانیم کجای کار هستیم و چه شرایطی داریم. می خواهیم بازی را کنترل کنیم تا به پیروزی برسیم. با بازیکنان هم که صحبت کردیم به آنها گفته ایم که چه مسوولیت بزرگی روی دوش ماست. تاکید کرده ام که بهترین بازی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: همیشه دوست داشته ام که پاسخگو باشم. تیم من الان در رختکن است اما من آمده ام به نشست خبری. کسی نمی تواند به من بگوید که حتما بیایم در نشست خبری. به خاطر شرایط ترافیکی نمی توانم در همه نشست های خبری حضور داشته باشم. اگر سال بعد هم مربیگری کنم و در فوتبال باشم باید این شرایط درست شود تا خبرنگاران و اهالی رسانه هم بتوانند به راحتی کارشان را انجام دهند. باید در محل تمرینات تیم ها محل هایی برای نشست خبری وجود داشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد تاثیر آرامش بر این تیم و تغییراتی که صورت گرفته است گفت: هر جا که آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است. حضور آتیلا حجازی، علی عسگری و سردار شهریاری تاثیر زیادی در استقلال داشته است. هیچ قولی نداده ام در جلساتی که داشته ام. فقط قول داده ایم که تلاشمان را بکنیم. از هفته آینده تمدید قراردادها برای فصل آینده را شروع خواهیم کرد.

جواد نکونام از اظهار نظر در مورد اتفاقاتی که بین هواداران رخ داده است گفت: من در مورد هواداران استقلال می توانم صحبت کنم که همیشه یاور تیم بوده اند. امیدوارم روز دوشنبه هم در ورزشگاه حضور داشته باشند و کل ورزشگاه را آبی کنند. ما هم با ارایه یک بازی خوب به پیروزی برسیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد قضاوت کوپال ناظمی برای این تیم و نگاه هایی که وجود دارد گفت: ایشان داور خوبی است و نگاه ما مثبت است. البته ذهنیت هایی در مورد قضاوت ایشان از دو دیدار گذشته وجود دارد اما ما هیچ قضاوتی نمی کنیم و دوست داریم بهترین عملکرد را داشته باشند و حقی از تیمی ضایع نشود. ما تلاش می کنیم و می جنگیم و هر تیمی که شایسته است پیروز شود. 

وی ادامه داد: نگران هستیم اما اعتماد می کنیم به همه داوران. همه دیدند که در چند بازی اخیر چه اتفاقاتی رخ داده است . با این حال ما تلاش می کنیم و وظیفه خودمان را انجام می دهیم. امیدوارم داوران هم عدالت را اجرا کنند و هر تیمی که شایسته است به پیروزی برسد. 

ادامه دارد....

کد خبر 6095629

دیگر خبرها

  • درخشش ستاره جنجالی: ایکاردی واقعی برگشت!
  • کلوپ: امیدوارم با باران هفته آخر اشک‌هایم را نبینید؛ هیچکس جدایی‌ام را درک نمی‌کند
  • عکس| امید نورافکن پیش از اقدام جنجالی علیه پرسپولیس
  • عکس| امید نورافکن پیش از ماجرای جنجالی علیه پرسپولیس
  • ستاره گلزن استقلال در خطر محرومیت
  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • حضور آتیلا حجازی در جلسه هماهنگی بازی استقلال - ذوب آهن
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • ورمزیار: با جدایی خطیر، تیم به آرامش می‌رسد
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ