Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی اعلام کرد که روبات‌ها تا سال 2025 حدود 52 درصد کارهای ما را به عهده خواهند گرفت و این دو برابراقداماتی است که هم‌اکنون انجام می‌دهند.

بر اساس بیانیه مذکور، طی هفت سال آینده بیش از نیمی از تمام کارهای فعلی توسط ماشین‌آلات یا ربات‌ها انجام خواهد شد، در حالی که اکنون نرخ این خدمات تنها  29 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد همزمان با رشد و تغییر خدمات و الگوریتم های نرم افزاری و کامپیوتری، امکان از دست رفتن فرصت های شغلی کاربران وجود دارد.

فرایندهای کامپیوتری که تا 2025 برای حل چالش‌ها طراحی شده‌اند، می‌توانند 133 میلیون شغل جدید ایجاد کنند و ربات‌ها به جای 75 میلیون نفر در جهان مشغول به کار شوند.

پیش‌بینی‌می‌شود که روبات‌ها در مشاغلی مثل حسابداری، مدیریت مشتری، صنایع، پست و بخش‌های عمومی مشغول به کار خواهند شد.

شغل‌هایی مثل فروش، بازاریابی، خدمات‌رسانی به مشتری به دلیل نیاز به مهارت‌های انسانی جزو آخرین مشاغلی هستند که روبات‌ها روی آن دست خواهند گذاشت. با توجه به رشد روزافزون تجارت الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی به‌نظر می‌رسد که این مشاغل فعلاً از دست انسان‌ها خارج نشوند.

در حال حاضر مهم‌ترین چالش در این زمینه آموزش دوباره به کارگران است تا بتوانند مهارت‌های خود را با توجه به همکاری با ربات‌ها و کار با ماشین‌آلات ارتقا دهند و در واقع کارگران بیشتر در بخش خلاقیت، تفکر بحرانی و ترغیب به ادامه کار، فعالیت کنند.

این مطالعه روی مدیران پرسنل و مدیران اجرایی شرکت‌های جهان که 70 درصد ظرفیت جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، انجام شده است.

 

محققان معتقدند که بین سال‌های 2012 تا 2022 بخش‌های مربوط به حمل‌ونقل هوایی و گردشگری بیشتر از بخش‌های دیگر به آموزش دوباره کارگران نیاز خواهند داشت؛ زیرا به‌نظر می‌رسد با ورود روبات‌ها در این بخش، کارهای انسانی به‌شدت تحت‌الشعاع قرار بگیرند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت الکترونیک رشد گردشگری مجمع جهانی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رباتی که خستگی بر او غلبه کرد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دقت باور نکردنی این ربات در عمل جراحی (فیلم) نمایش کار کردن یک ربات انسان نما (فیلم) ربات حیرت انگیز اسکی باز تسلا (فیلم)

دیگر خبرها

  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • بازرسان اعماق دریا
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی
  • رباتی که خستگی بر او غلبه کرد (فیلم)
  • رباتی که خستگی بر او غلبه کرد! + فیلم
  • ربات انسان نمای چری برای رقابت با تسلا و شیائومی معرفی شد