Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آمار ایران اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در سه ماه نخست سال جاری با احتساب نفت ١.٧ درصد و بدون احتساب نفت نیز ١.٩ درصد بوده است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران در گزارشی نرخ رشد اقتصادی سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ را بر پایه سال ۱۳۹۰ اعلام کرد؛ بر اساس این گزارش، محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در سه ماهه نخست سال جاری به رقم ١٨٢٨٤٤٠ میلیارد ریال با نفت و ١٤١١٣٨٥ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده، در حالی که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت ١٧٩٧٦٦٣ میلیارد ریال و بدون نفت ١٣٨٤٥٨٩ میلیارد ریال بوده که نشان از رشد ١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٧ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ١.٩ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سه ماهه اول سال ١٣٩٧ دارد.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ١٨ بخش اصلی متشکل از ٤٢ رشته فعالیت بر مبنای طبقه بندی «4ISIC.Rev» انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان بوده و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده و خرده فروشی، فعالیت­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا، حمل و نقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیتهای مالی و بیمه، مستغلات، کرایه و خدمات کسب و کار و دامپزشکی، اداره امور عمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایر خدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/0009v4 برچسب ها: رشد اقتصادی ، نفت ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رشد اقتصادی نفت بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین گشایش کلینیک تخصصی خیرساز بیمارستان امام حسین (ع) از آغاز ساخت بنای این کلینیک از سال ۱۳۹۷ به همت یک بنیاد خیریه خبر داد و گفت: این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال تکمیل شد.

وی با اشاره به تجهیز این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاهی مطرح کرد: این کلینیک به متراژ سه هزار مترمربع در چهار طبقه ساخته شده و در بخش‌های داخلی، عفونی، اطفال، دندانپزشکی، قلب، ارتوپدی، زنان، تغذیه و … فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به در نظر گرفتن تجهیزات تکمیلی برای بخش‌های توسعه‌ای این کلینیک بیان کرد: مرکز درمان سو مصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) نیز امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

کد خبر 6088053

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا