Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی طی نامه ای در واکنش به اظهارات اخیر محمد جواد ظریف درباره FATF خطاب به وی نوشت: آقای ظریف آیا قرار است که بعد از FATF هم به بهانه کاهش بهانه جویی ها و شفافیت، در قبال مسائل موشکی و نفوذ منطقه ای و مسائل به اصطلاح حقوق بشری هم پای میز مذاکره با دشمنان قسم خورده مردم و نظام اسلامی بنشینید؟

متن این نامه به شرح زیر است:

« هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. (بقره/120)

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر ظریف

سلام علیکم

در پی اظهارات اخیر شما در مورد FATF لازم دیدیم که نکاتی را خدمت شما یادآوری کنیم. بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و شروع مذاکرات هسته ای انتقادات زیادی به مذاکرات هسته ای از سوی جنبش دانشجویی و کارشناسان دلسوز مطرح شد اما مجموعه دولت و حامیانش با برچسب زنی به منتقدان و تخریب آنها، توجهی به اشکالات اساسی مطرح شده نکردند.

حال بعد از سال ها مذاکرات هسته ای که به جز تبدیل شدن به آیینه عبرت، دستاورد ملموسی دیگری برای کشور نداشته، امروز بار دیگر شاهدیم که همان تحلیل غلطی را که در مورد رابطه برجام و کاهش بهانه جویی ها بر علیه نظام اسلامی داشتید، بار دیگر در مورد FATF تکرار می کنید. اما اکنون شاهدیم که نه تنها از حجم اتهامات و دعاوی جدید علیه ایران از سوی کشورهای غربی کاسته نشده بلکه با وقاحت تمام مدعی هستند همانطور که درباره برنامه هسته‌ای کوتاه آمدید، باید درقبال برنامه موشکی، نفوذ منطقه‌ای و مسائل به اصطلاح حقوق بشری هم کوتاه بیایید.

آقای ظریف راه حل کاهش بهانه جویی های استکبار جهانی استفاده از ظرفیت های داخلی و تقویت توان کشور در تمامی زمینه هاست؛ نه پیوستن به معاهداتی همچون FATF که مسئولان آن در مقر فرماندهی جنگ اقتصادی علیه ایران در وزارت خزانه داری آمریکا مسئولیت دارند و برای مجاب کردن دولت ها به تحریم ایران به کشورهای مختلف سفر می کنند.

جناب آقای دکتر! این روزها شاهدیم که علی رغم هشدارهای صریح رهبر انقلاب در مورد ماهیت معاهدات بین المللی، شما و دیگر حامیان FATF بار دیگر سعی دارید که با مایه گذاشتن از ایشان عملا «برجام مالی» را به ملت ایران تحمیل کنید.

شما در قسمت دیگری از ادعاهای خود در مورد FATF مدعی شده اید که این معاهده به شفافیت کمک می کند. آری! ما هم معتقدیم که پیوستن به FATF شفافیت می آورد اما نه برای نهادهای داخلی کشور و مردم بلکه برای سرویس های جاسوسی غرب و دشمنان خارجی.

آقای ظریف آیا قرار است که بعد از FATF هم به بهانه کاهش بهانه جویی ها و شفافیت، در قبال مسائل موشکی و نفوذ منطقه ای و مسائل به اصطلاح حقوق بشری هم پای میز مذاکره با دشمنان قسم خورده مردم و نظام اسلامی بنشینید؟
جناب آقای دکتر! آزموده را آزمودن خطاست.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند

 غلامرضا رضایی در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد ضمن بیان ظرفیت‌های این دانشگاه، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره این دانشگاه گفت: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان نیز بیان کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شدند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را مورد بحث و بررسی قرار دهند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.
دکتر ابراهیم نعیمی افزود: باید مدیران، هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.
وی بیان کرد: قطعا دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم نوع برخوردشان و هم تلاش‌شان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

سیستان و بلوچستان رنگین کمان فرق و مذاهب

سوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچکترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری بیان کرد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیات علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش گفت: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد