Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@20:31:03 GMT

مصر به زندانی بزرگ برای منتقدان تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۷۶۴

مصر به زندانی بزرگ برای منتقدان تبدیل شده است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد موج سرکوب آزادی بیان در مصر در حکومت عبدالفتاح السیسی به حد نگران کننده و بی سابقه ای در تاریخ مصر رسیده است و هم اکنون انتقاد از حکومت مصر بیش از هر زمان دیگری خطرناک شده است.

این سازمان بین المللی با انتشار گزارشی تحت عنوان «مصر زندانی باز برای منتقدان» افزود: حمله جریان السیسی به مساله آزادی، مصر را به زندانی بزرگ تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجیه بونعیم مدیر بخش شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: مصری ها در حکومت السیسی به محض آنکه عقیده خود را به صورت مسالمت آمیز ابراز می نمایند مانند یک مجرم با آنها برخورد می شود.

وی ادامه داد: دستگاه های امنیتی با قساوت تمام محافل سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی را سرکوب می کنند، این اقدامات حتی از آنچه در حکومت 30 ساله حسنی مبارک نیز مشاهده می شد افراطی تر است و هم اکنون مصر به زندانی باز برای منتقدان تبدیل شده است.

این مقام مسئول در عفو بین الملل تاکید کرد: اقدامات حکومت مصر برای ساکت کردن صداهای مسالمت آمیز صدها فعال عرصه اجتماعی و سیاسی و مخالفین را از ترس بازداشت توسط نیروهای امنیتی مجبور به ترک این کشور کرده است و با وجود این تهدیدات بی سابقه بسیاری از مصری ها هنوز در محدودیت های زیادی زندگی می کنند و آزادی آنها نقض شده است.

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود نمونه هایی را برای نقض آزادی بیان در مصر آورده است که از جمله آنها بازداشت بیش از 35 نفر به جرم سازمان دهی تظاهرات غیر قانونی و پیوستن به سازمان های تروریستی است و این در حالی است که آنها در یک اعتراض مسالمت آمیز کوچک علیه افزایش قیمت بلیط مترو مشارکت کرده بودند.

این سازمان تاکید کرد 111 نفر تنها برای انتقاد از السیسی و وضعیت حقوق بشر در مصر از دسامبر 2017 بازداشت شده اند.

184 / 165 مصر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل از آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد به‌همت دانش‌آموزان اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کریم‌الله محبوبی اُناری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه پویش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد توسط دانش‌آموزان مدارس استان اردبیل، دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های پسرانه اردبیل با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان با واریز مبلغ ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه استان در این پویش شرکت داشتند و باقی‌مانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم شد.

وی بیان داشت: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان این مدرسه از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

محبوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه است که امیدواریم با کمک مردم نیکوکار و سخاوتمند استان زمینه آزادی این زندانیان نیازمند فراهم شود.

محبوبی اظهار کرد: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان عزیز است.

کد خبر 747014

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی
  • کانال حمید رسایی: نگرانی منتقدان بجاست چون گزینه اصلی مقابل قالیباف است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • سازمان همکاری اسلامی حمله به اردوگاه نورشمس در کرانه باختری را محکوم کرد