Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@05:24:24 GMT

پالایشگاه های هند نفت ایران را به روپیه می پردازند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۷۸۳

پالایشگاه های هند نفت ایران را به روپیه می پردازند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، کارشناسان می گویند بدون معافیت های آمریکا، ادامه تجارت نفت با ایران خطر مسدود شدن دسترسی هند به سیستم مالی آمریکا را به دنبال دارد. پیش از آغاز تحریم ها بسیاری از کشورها واردات نفت خود از ایران را کاهش داده اند که این امر به کاهش تولید نفت تهران منجر شده است.
شرکت های نفت هند، پتروشیمی منگلور و نارایا انرژی اسار) از جمله بزرگ ترین مشتریان هندی نفت ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت ایران در مقایسه با سایر کشورها ارزان تر است و مدت زمان بیشتری (60 روز) برای پرداخت بهای این نفت وجود دارد.
پالایشگاه های هند قصد دارند در ماه های سپتامبر (شهریور) و اکتبر (مهر) از ایران نفت بیشتری خریداری کنند و باید بهای این نفت را پس از آغاز تحریم های آمریکا پرداخت کنند.
یک مقام هندی گفت: دولت قصد دارد از دو بانک یوکو و آی دی بی آی استفاده کند زیرا آنها با آمریکا رابطه ای ندارند. بانک یوکو همکار ترجیحی خواهد بود زیرا در گذشته نیز از این بانک در ارتباط با ایران استفاده شده است.
مانند دوره قبل تحریم های ایران، تهران می تواند از این ارز برای واردات از هند استفاده کند.
روزنامه هندی افزود: مشخص نیست که آمریکا چه زمانی به هند در مورد ایران معافیت دهد. در مذاکرات کنونی دهلی نو و واشنگتن، هند پیشنهاد داده تا واردات نفت خود از ایران را برای دریافت معافیت از تحریم ها به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد اما آمریکا هنوز به این پیشنهاد هند پاسخ نداده است.
روزنامه 'تامیز اوایندیا' نیز در این ارتباط نوشت که هند با اتحادیه اروپا در همین موضوع در ارتباط است.
اتحادیه اروپا به هند گفته که در تلاش است مکانیزم جدیدی برای حفظ مناسبات مالی و اقتصادی با ایران پس از آغاز تحریم ها بیابد.
البته هنوز هیچ نتیجه ای در این خصوص حاصل نشده و هیچ اعلامی هم در این باره به هند داده نشده است.
آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که این کشور برای کشورهای خاص از جمله هند پس از کاهش شدید واردات نفت از ایران معافیت در نظر خواهد گرفت.
هند نزدیک به یک دهم نیاز خود به نفت را از ایران، تأمین می کند و تهران دومین صادر کننده بزرگ نفتی به این کشور است.
هند اعلام کرده که به لحاظ فنی بسیاری از پالایشگاه های این کشور به نفت ایران وابسته هستند. پالایشگاه های هند در زمانی که قیمت سوخت در بازار های داخلی این کشور بشدت افزایش یافته است، بسختی می توانند واردات نفت ارزان ایران را متوقف کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: هند نفت ایران تحریم های آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جانت یلن وزیر خزانه داری دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در واشنگتن دی سی گفت: آمریکا از تحریم‌ها برای مختل کردن فعالیت «خرابکارانه» ایران استفاده خواهد کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: حمله ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته و تامین مالی گروه‌های شبه‌نظامی در غزه، لبنان، یمن و عراق، ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث تاثیر منفی اقتصادی شود.

او حمله ایران به اسراییل را بی سابقه خواند و گفت که وزارت خزانه داری از اختیارات تحریمی خود استفاده خواهد کرد و با متحدان خود برای "ادامه ایجاد اختلال در فعالیت های بدخواهانه و بی ثبات کننده رژیم ایران" همکاری خواهد کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از تحریم های مالی برای منزوی کردن ایران و مختل کردن توانایی این کشور برای تامین مالی گروه های نیابتی و حمایت از جنگ روسیه در اوکراین استفاده می کند.

یلن یادآور شد که وزارت خزانه داری از زمان آغاز به کار دولت بایدن بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد مرتبط با تروریسم و تامین مالی تروریسم توسط رژیم ایران و حامیان آن را هدف قرار داده است.

او گفت که این تحریم ها شامل هدف قرار دادن برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران و تامین مالی حماس، حوثی‌ها در یمن، حزب‌الله لبنان و گروه‌های شبه‌نظامی عراقی است.

یلن بدون اشاره به جزئیات گفت: «از حمله این هفته تا حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، اقدامات ایران ثبات منطقه را تهدید می‌کند و می‌تواند تاثیر منفی بر اقتصاد داشته باشد.»

او که در نشست خبری این هفته صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که مقامات ارشد مالی را از سرتاسر جهان به واشنگتن می‌آورد، افزود که واشنگتن به استفاده از ابزارهای اقتصادی برای تحت فشار گذاشتن حماس ادامه می دهد، اما گفت که وزارت خزانه داری بر این نکته تاکید دارد که تحریم های این کشور نباید مانع کمک های حیاتی شود.

او خواستار اقدام فوری برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه شد و خاطرنشان کرد که کل جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری غزه با ناامنی غذایی حاد مواجه است و بیشتر مردم آواره شده اند.

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد : «همه ما که اینجا در این جلسات هستیم، وظیفه داریم هر کاری که می توانیم برای پایان دادن به این رنج انجام دهیم.»

یلن خاطرنشان کرد که واشنگتن همچنین از تحریم ها برای هدف قرار دادن خشونت شدید شهرک نشینان در کرانه باختری استفاده می کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اوایل فروردین ماه سال گذشته در نشستی با کنگره آمریکا درباره اینکه آیا تحریم‌ها رفتار ایران را در راستای چیزی که آمریکا می‌خواست، تغییر داده است، گفته بود: بسیار کمتر از چیزی که به طور ایده‌آل می‌خواستیم.

یلن گفته بود که واشنگتن به دنبال راه‌هایی برای تقویت تحریم‌ها علیه ایران است اما اذعان کرد که تحریم‌ها به ایجاد تغییر سیاست و رفتار ایران به گونه‌ای که آمریکا انتظار داشت، منجرنشده است.

روزنامه وال استریت ژورنال سال ۲۰۲۲ در گزارشی نوشته بود که استفاده بیش از حد دولت‌های پیشین آمریکا از ابزار تحریم و بی‌اثر شدن آن‌ها موجب بازبینی در این سیاست شده اما مقامات آمریکایی در وزارت خزانه‌داری پس از یک بررسی ۹ ماهه اعلام کردند تحریم‌ها همچنان یک ابزار مهم در سیاست آمریکا باقی خواهد ماند که باید بهینه شوند.

ایران پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ با هدف لغو تحریم های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله در ۱۶ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفت. اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

دولت دموکرات جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، اقدام یکجانبه دولت سابق این کشور را برای خروج از توافق ایران و گروه ۱+۵ محکوم کرد اما تاکنون دربرابر هرگونه اقدام معتبر برای جبران رفتار نادرست گذشته به دلایل مختلف کوتاهی کرده است.

دیگر خبرها

  • نرخ ارز امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • نرخ ارز امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی
  • نرخ ارز امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد