Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:26:49 GMT

بازار تبریز میعادگاه عاشوراییان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۷۹۲

بازار تبریز میعادگاه عاشوراییان

به گزارش ایرنا، مردم آذربایجان که به دلیل عشق و علاقه وصف ناپذیر به ائمه معصومین (ع) و به ویژه اولاد فاطمه زهرا (س) شهره جهانی دارند، از صبح طلوع دهمین روز از محرم سال1440هجری قمری با حضور در هیات های مذهبی، دسته جات حسینی زنجیرزنی و سینه زنی در مساجد و منازل و معابر عمومی در رثا و مصیبت های آل اطهار (ع) و شهادت 72 تن از یاران صدیق امام حسین (ع) نوحه سرایی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازار تاریخی و مسقف تبریز به عنوان مامن اصلی و محور عزاداری های مردم این شهر نیز امروز با حضور دسته جات حسینی از محلات مختلف شور عاشورایی به خود گرفته است.
به دلیل ازدحام جمعیت در این بازار، هم اکنون مسیرهای منتهی به محل برگزاری آیین سنتی عزاداری دسته جات حسینی با ترافیک سنگین مواجه بوده و انبوه جمعیت عزادار دسته دسته وارد بازار می شوند.
با وجود اینکه تعداد 24 محله برای حضور در بازار تاریخی تبریز اعلام آمادگی کرده بودند، به علت فشار جمعیت و ازدحام زیاد که کندی حرکت دسته جات را موجب شده است، مقرر شد تعداد 15 دسته عزاداری امروز در بازار حاضر شوند.
بر این اساس دسته های عزاداری محلات تبریز به ترتیب شامل1- امیره فیز، 2- ششگلان، 3- قره آغاج، 4- سرخاب، 5- خیابان، 6- میرچوپان، 7- دلخون، 8- نوبار، 9- چوسدوزلار، 10- ورجی، 11- مارالان، 12- چرنداب، 13- کوچه باغ، 14- راسته کوچه و 15- دوه چی امروز در بازار تبریز حاضر می شوند.
عزاداری دسته جات حسینی در بازار تبریز از هشتم محرم شروع و تا سوم شهدای کربلا ادامه دارد.
آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر دو هزار هیات مذهبی یکی از استان های مهم در عزاداری های مذهبی به شمار می رود و این تعداد هیات حسینی نشان دهنده عمق علاقندی مردم این خطه به برگزاری آیین های مختلف دینی است.
به گزارش ایرنا، عزاداران عاشورایی آذربایجان شرقی در قالب هیات های مختلف سینه زنی و زنجیز زنی و شاه حسین گویان نماز ظهر عاشورا را با شکوه ویژه ای اقامه کردند.
عزاداران در تبریز نیز همزمان با وقت شرعی ظهر به افق این شهر، در نماز جماعت ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حضوری با شکوه و گسترده داشتند.
گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های 21 گانه آذربایجان شرقی حاکی است آیین های مختلف عزاداری در شهرها، بخش ها و روستاهای استان نیز در عاشورای حسینی در حال برگزاری است.
3038/6183
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت عزاداری عشق و علاقه فاطمه زهرا س محرم نماینده ولی فقیه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل تیم فوتبال آینده سازان اردبیل در هفته بیست و سوم لیگ دسته ۲ فوتبال در برابر تیم فوتبال شهدای بابلسر با نتیجه ۲ بر ۰ شکست خورد.
تیم فوتبال آینده سازان در ۲۳ بازی قبلی خود ۶ برد،۶ تساوی و ۱۱ شکست کسب کرده است.
گفتنی است تیم فوتبال آینده سازان اردبیل هم اکنون با ۲۴ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید