Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:16:18 GMT

خراسان شمالی در شب عاشورا گریست

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۷۹۴

خراسان شمالی در شب عاشورا گریست

بجنورد- ایرنا - خراسان شمالی در شب عاشورا غرق در ماتم و عزای حسینی شد و مردم این دیار اعم از کرمانج، ترک، تات و فارس به یاد مظلومیت حسین بن علی (ع) و یاران باوفایش گریستند.

به گزارش ایرنا، مردم خراسان شمالی با حضور در مساجد، تکایا و حسینه ها و همچنین با به راه انداختن دستجات سینه زنی و زنجیر زنی بر مصائب اهل بیت (ع) در روز عاشورا گریه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیات های مذهبی در پایان آیین های عزاداری با غذای نذری «حلیم» از شرکت کنندگان در این آیین ها پذیرایی و مقداری زیادی از این نوع غذا را هم در بین افراد نیازمند توزیع کردند.
همچنین صبح امروز نیز برنامه های مشابه از ساعات اولیه صبح در سراسر استان آغاز شده و در حال اجرا است.
در شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی دسته جات عزاداری به سوی امامزاده سیدعباس به راه افتاده اند تا نماز ظهر عاشورا را در این مکان اقامه کنند.
خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.
6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شب عاشورا عزاداري خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور شیروان - بجنورد پرترددترین جاده خراسان شمالی در ایام نوروز

معاون اداره کل راهداری خراسان‌شمالی با اشاره به ورود بیش از ۳۳۱ هزار وسیله نقلیه به استان طی دور نخست سفرهای نوروزی، گفت: بیشترین تردد در محور شیروان - بجنورد ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری، علی ربانی اظهار کرد: تردد وسایل نقلیه در محورهای خراسان‌شمالی در دور نخست سفرهای نوروزی یعنی از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین سال‌جاری، به طور میانگین هر روز نسبت به روز قبل ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: طی این مدت بیش از ۷۴۵ هزار تردد بین استانی کل وسایل نقلیه و متوسط تردد بین استانی روزانه بیش از ۶۳ هزار وسیله نقلیه به ثبت رسید.

معاون اداره کل راهداری خراسان شمالی بیان کرد: در این بازه زمانی بیش از ۳۳۱ هزار و ۲۱۶ وسیله نقلیه به استان وارد و ۳۰۱ هزار و ۴۱۵ وسیله نقلیه از استان خارج شدند.

ربانی، محور دارای بیشترین تردد را شیروان – بجنورد دانست و گفت: ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان‌شمالی بین یک تا ۳ روز و بیشترین ماندگاری در استان به ترتیب متعلق به خراسان‌رضوی، تهران، مازندران و گلستان بوده است.

کد خبر 739367

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • بازدید ۱۲۹ هزار مسافر از اماکن گردشگری خراسان شمالی/ مفخم در صدر موزه‌ها
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد
  • محور شیروان - بجنورد پرترددترین جاده خراسان شمالی در ایام نوروز
  • سفره افطاری ۱۱۸ متری و پخت آش نذری در شب میلاد امام حسن (ع) در بجنورد
  • جاده شیروان به بجنورد بیشترین میزان تردد را ثبت کرد
  • بازگشایی محور بجنورد به جنگل گلستان
  • جاده بجنورد به جنگل گلستان مسدود شد
  • ۸ نقطه پرخطر در جاده‌های خراسان شمالی اصلاح شد