Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:16:03 GMT

خورشید بر سر نیزه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۸۰۴

خورشید بر سر نیزه

همدان- ایرنا- دهم محرم یادآور شهادت غریبانه امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش در سرزمین کربلا است؛ افرادی که با در پیش گرفتن عزت و آزادگی، پیام حریت را به جهان رساندند.

به گزارش ایرنا، امام حسین(ع) فرزند حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) در سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه متولد شد و در مکتب اهل بیت(ع) تعلیم و تربیت یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از شهادت امام حسن(ع) درسال 50 هجری، امام حسین(ع) عهده دار امر امامت شد و در دوران امامت ایشان معاویه و یزید حکومت ظالمانه و قتل و کشتار شیعیان را در پیش گرفته بودند.
در سال 60 هجری معاویه بر خلاف قرارداد صلح با امام حسن(ع)، پسرش یزید را به عنوان جانشین خود و خلیفه مسلمانان معرفی کرد و از آنجایی که یزید فردی فاسد و مخالف با اسلام بود باعث نارضایتی و مخالفت های امام حسین(ع) شد.
با مرگ معاویه، حاکم مدینه از سوی یزید موظف شد تا از امام حسین (ع) برای یزید بیعت بگیرد و از آنجایی که آن امام همام حاضر به بیعت کردن با یزید نبود با خانواده خود از مدینه به مکه رفتند تا به اقامه و حفظ ارزش های راستین دین اسلام بپردازند.
در این زمان مردم کوفه نامه های زیادی برای امام حسین(ع) نوشتند و از او خواستند تا به عراق و کوفه بیاید و امام حسین (ع) نماینده خویش به نام مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد.
در همان ابتدا هزاران تن از مردم کوفه با سفیر امام حسین(ع) همراه شدند و مسلم نامه ای به امام حسین (ع) نوشت و به ایشان اطلاع داد که به کوفه بیاید.
اما با ورود عبیداللّه بن زیاد به کوفه برای حکومت در این منطقه، مردم فریب اقدام های او را خورده و پیمان شکنی کردند و مسلم را تنها گذاشتند، در این میان مسلم بن عقیل دستگیر و به شهادت رسید.
امام حسین(ع) با خانواده و یاران خود به طرف کوفه حرکت کرد و در نزدیکی کوفه بود که خبر پیمان شکنی مردم کوفه و شهادت مسلم را شنید، عبیداللّه بن زیاد که با شهادت مسلم بر اوضاع کوفه تسلط پیدا کرده بود حر بن یزید ریاحی را با لشگری برای بستن راه بر روی امام حسین(ع) فرستاد.
سپس عمر سعد با لشگری وارد دشت نینوا شد و امام حسین (ع) و یارانش را محاصره کردند و آب را بر روی آنان بستند.
امام حسین(ع) و یاران با وفایش روز دهم محرم (عاشورا) در حالی که بیش از 72 تن نبودند با دلاورمردی و رشادت با عزت و آزادگی با دشمنان دین اسلام جنگیدند و به شهادت رسیدند.
مرقد مطهر این امام معصوم و حضرت عباس (ع) و یارانش در شهر کربلای عراق واقع است.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی محرم عاشورا همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین از برگزاری آیین تشییع و تدفین "شهید حجت اله یوسفیه" در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور مردم شهیدپرور ورامین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ورامین، سرهنگ مهدی امینی با اشاره به برگزاری آیین باشکوه مراسم تشییع و تدفین "شهید حجت اله یوسفیه" اظهار داشت: مراسم تشییع شهید معلم حجت اله یوسفیه روز دوشنبه 17 اردیبهشت رأس ساعت 10 از میدان امام حسین (ع) ورامین به‌سوی میدان امام خمینی (ره) با حضور مردم ولایت مدار و شهیدپرور ورامین برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم تدفین شهید حجت اله یوسفیه پس از مراسم تشییع در گلزار شهدای حسین رضا (ع) ورامین خاکسپاری خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین یادآور شد: پیکر مطهر شهید حجت اله یوسفیه از شهدای هشت سال دفاع پس از 39 سال دوری از وطن به دیار قیام پانزده خرداد بازگشت.

پیکر معلم شهید "حجت‌اله یوسفیه" پس از 39 سال به ایران بازگشت

سرهنگ مهدی امینی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین شهید معلم حجت اله یوسفیه با حضور با شکوه خانواده معظم شهدا، مردم شهیدپرور ورامین و مسئولان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه صلواتی در شب شهادت امام صادق (ع) توسط مردم بردسکن
  • ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • یک ایرانی در نیمه نهایی چمپیونز لیگ
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • منزل منتسب به امیرالمومنین(ع) در شهر کوفه