Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@07:57:14 GMT

بازداشت یکی از عاملان انفجار سفارت ایران در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۸۱۱

بازداشت یکی از عاملان انفجار سفارت ایران در لبنان

ارتش لبنان با تکیه بر کار اطلاعاتی ، موفق به بازداشت مفتی یک گروه تروریستی و از عاملان انفجار سفارت ایران در بیروت شد.

به گزارش فارس، ارتش لبنان چهارشنبه (دیروز) « بهاء الدین محمود حجیر» مفتی شرعی گروهک تروریستی «عبدالله عزام» را در اردوگاه فلسطینی «عین حلوه» در جنوب لبنان بازداشت کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در بیانیه ارتش لبنان آمده است در نتیجه رصد و تعقیب عناصر تروریستی در داخل عین‌حلوه، «اطلاعات ارتش» طی عملیاتی امنیتی، شخص مورد نظر را به دام انداخت و او را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش لبنان در ادامه افزود وی با تروریست‌هایی که عملیات انتحاری در نزدیکی سفارت ایران در «بئرالحسن» بیروت انجام دادند، در ارتباط بوده و از نیت یکی از انتحاری‌ها برای منفجر کردن خودش در داخل لبنان آگاهی داشته است. او همچنین اخیرا با داعش همکاری کرده و برای انجام اقدامی تروریستی در خارج از اردوگاه عین‌حلوه به نفع داعش برنامه‌ریزی داشته است.

سال 1392 (2013) دو انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در «بئر الحسن» در حومه جنوبی بیروت رخ داد که طی آن 26 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 140 نفر دیگر زخمی شدند.

از جمله شهدای این انفجار حجت الاسلام «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بود.

مسئول لبنانی حفاظت از سفارت ایران در بیروت به نام «رضوان فارس» معروف به حاج رضا و محافظ شخصی سفیر پس از ممانعت از ورود شخص انتحاری اول به داخل سفارت و تیراندازی به سمت وی در جریان انفجار به شهادت رسید.

علاوه بر این ، 5 تن از نگهبانان و نیروهای محلی سفارت ایران در لبنان نیز در این اقدام تروریستی شهید شدند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست ایران لبنان سفارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده‌ شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های اسرائیلی، لحظاتی پیش از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون واقع در کوه‌های الجرمق در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. عصر دیروز سه‌شنبه نیز این پایگاه هوایی آماج موشک‌های حزب‌الله لبنان قرار گرفته بود و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از هدف قرار گرفتن این پایگاه مهم و راهبردی اسرائیل منتشر کرده بودند.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و مقاومت آنها، با موشک‌ هدایت‌شونده، واحد کنترل هوایی پایگاه مرون را هدف قرار داده و موفق شده است تجهیزات آن را کاملا منهدم کند.این پایگاه راهبردی هوایی رژیم صهیونیستی تاکنون بارها آماج موشک‌های مقاومت لبنان قرار گرفته است و متحمل خسارات متعددی شده است. این پایگاه رژیم صهیونیستی پیش از این نیز بارها هدف حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • ببینید | حزب الله لبنان مقر اشغالگران را در عرب العرامشه درهم کوبید
  • شنیده‌ شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • حزب الله لبنان مقر اشغالگران را در عرب العرامشه درهم کوبید+فیلم
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • تایید زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست در عملیات حزب‌الله لبنان