Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@22:38:13 GMT

تظاهرات حاميان اورتگا در مانيل

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۸۱۳

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، حامیان دانيل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه در حمایت از وی تظاهرات کردند. 

هزاران تن از حامیان جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا، حزب حاکم نیکاراگوئه، روز چهارشنبه در حمایت از دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور در خیابان های ماناگوا پایتخت اين کشور تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این تظاهرات پس از چندین تظاهرات مخالفان برگزار شد که از پنج ماه پیش استعفای اورتگا را خواستارند. تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از دانیل اورتگا سر دادند. دولت از حامیان خود خواسته بود تا با شعار «صلح، عدالت و زندگی» در این تظاهرات شرکت کنند. یک زن خانه دار چهل و دو ساله از حامیان اورتگا گفت: مخالفان می خواستند کودتا کنند اما آنها هرگز به این هدف دست نمی یابند. یکی دیگر از تظاهر کنندگان نيز گفت: راست گرایان می خواستند با استفاده از جوانان، کودکان و زنان به دولت انقلابی ضربه بزنند. کودتاچیان باید هزینه جنایات خود را بپردازند.
دانیل اورتگا رئیس جمهور هفتاد و دو ساله نیکاراگوئه از پنج ماه پیش با موج اعتراضات اجتماعی رو به روست که در این کشور بی سابقه است. اعتراضات از هجدهم ماه آوریل و با مطرح شدن اصلاحات بیمه تامین اجتماعی آغاز شد. این اعتراضات به شدت سرکوب شد. این بحران تاکنون بیش از 320 کشته و دو هزار زخمی برجای گذاشته است. بیش از سیصد تن از معترضان دستگیر شده اند و دست کم چهارصد پزشک و معلم از کار اخراج شده اند. اورتگا که از یازده سال پیش قدرت را در دست دارد از سوی مخالفان به دیکتاتوری ، فساد مالی و خویشاوند سالاری متهم شده است. وی روزاریو موریلو همسر خود را به عنوان معاون خود منصوب کرده است. اورتگاه معتقد است که مخالفان با کمک آمریکا علیه وی کودتا کرده اند. وی معترضان را تروریست می داند. اخبار مرتبط

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اورتگا رئيس جمهور نيکاراگوئه تظاهرات کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم
  • روایت سیاوش اردلان از حضور اپوزیسیون کنار نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان