Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@20:50:04 GMT

اتمام حجت علمای بحرینی با رژیم آل‌خلیفه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۸۴۰

به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، علمای بحرین در بیانیه‌ای اعتراضی آورده‌اند: ”رژیم (آل خلیفه) باید از سرانجامِ طاغوت عراق که با نماد‌های مذهبی جنگید، درس بگیرد“. علمای بحرین تاکید کردند آنچه رخ می‌دهد، تحولاتی خطرناک است که مراسم عزاداری و همه مومنان را در برپایی آیین‌ها تهدید می‌کند.

آن‌ها افزودند: ”حکومت عادت کرده است هر سال با روند افزایشی و روشی خصمانه، به آیین‌های اسلامی و مراسم عزاداری سبط پیامبر خدا (ص) تعرض و احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کند، حال آن که این آیین‌ها میراث چند صد ساله کشور و نماد مذهب شیعه هستند که برادران اهل تسنن نیز در آن مشارکت دارند“.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمای بحرینی در بیانیه خود نوشتند: ”با توجه به حملات طایفه گرایانه و ساماندهی شده حکومت، ما بر دین و اعتقادات خود ایمن نیستیم. شکنجه مذهبی در محرم سال جاری به اوج خود رسیده است چنان که دو نفر از علما و خطبای منابر در پی سخنرانی‌های متعارف در همه کشور‌ها بازداشت شده اند“.

در این بیانیه همچنین درباره پیامد‌های ادامه جریحه‌دار کردن احساسات شیعیان هشدار داده شده و از رژیم آل خلیفه خواسته شده است فوری از سیاست‌های منفور طایفه‌گرایانه خود دست بردارد.

رژیم آل خلیفه با حمله به نماد‌های عاشورایی و برهم زدن مراسم عزاداری سرور وسالار شهیدان و همچنین بازداشت علمای بحرینی سعی در جریحه‌دار کردن احساسات مسلمین دارد.

        

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق(ع) در اردستان

دریافت 60 MB

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-علیرضا صفاری‌فر: مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق (ع) با حضور باشکوه مردم اردستان در مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهر برگزار شد.

کد خبر 6096012

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • (عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)
  • مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در رودسر
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق(ع) در اردستان
  • آیین سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ (َُع)
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی