Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا - مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 70 زیستگاه مصنوعی بازسازی ذخایر آبزیان از ابتدای امسال تا کنون در سطح شهرستان های چابهار و کنارک انجام شده است.

هدایت الله میرمرادزهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد زیستگاه مصنوعی فرصتی برای بازسازی ذخایر آبزیان است که برای همین منظور با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت حدود 100 زیستگاه مصنوعی جدید هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ساخت این زیستگاهها به منظور بازسازی ذخایر و حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان با مشارکت بخش خصوصی و بهره برداران صید صنعتی در دستور کار شیلات سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای دومین سال پیاپی ساخت و انتقال این زیستگاهها با ترغیب و مشارکت بخش خصوصی انجام شده که در سالجاری از 100 زیستگاه بیش از 70 زیستگاه ساخته شده است.
وی با بیان اینکه صید و صیادی در حال انجام و ذخایر آبزیان دریا رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: با انجام این کار می توان فرصت تکثیر و بازسازی را برای آبزیان فراهم آورد.
میرمرادزهی افزود: ساخت زیستگاههای مصنوعی برای آبزیان می تواند تکمیل و تضمین کننده چرخه صید و صیادی برای صیادان چابهار و کنارک باشد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هزینه هر یک از این زیستگاهها حدود 30 میلیون ریال است، افزود: تمامی هزینه ها توسط بخش خصوصی و با نظارت این اداره کل و اتحادیه تعاونی های صیادی استان انجام می شود.
وی گفت: پس از ساخت، این زیستگاهها به سواحل چابهار و کنارک حمل می شوند و در مکان های مشخص شده در آبهای ساحلی مستقر می شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل یلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شيلات چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم

سرهنگ مسعود احسانی روز سه شنبه افزود: گروه‌های مشترک گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاضی اعزام شدند که در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال، ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز حلوا سفید به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه کرد: این میزان توقیفات پیرو تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز در راستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان‌های بندرعباس و قشم در منطقه پنج مایلی جزیره قشم صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

سرهنگ احسانی اضافه کرد: در این عملیات ۶ نفر متهم دستگیر شدند که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

وی گفت: تمامی توقیف‌های انجام شده ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات برای تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اعلام کرد: شماره تلفن ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

صید ترال که یکی از دغدغه‌های جدی صیادان و کارشناسان و صاحبنظران این استان بوده، از سال‌های گذشته در استان هرمزگان آغاز شده و همین امر آسیب‌های زیادی به ذخایر، صیدگاه‌ها و زیست‌گاه‌های آبزیان خلیج فارس وارد کرده و تهدید جدی برای صیادان این منطقه است.

در روش صید ترال، صیادان با استفاده از توری به شکل کیسه که انتهای آن کاملا بسته شده است و کشیدن آن با شناور ترال در نزدیکی بستر کف دریا و یا لایه‌های میان آبی و با فاصله از کف دریا اقدام به صید آبزیان مورد نظر می‌کنند.

صید ترال کف دریا را جارو می‌کند و نه تنها نسل آبزیان را از بین می‌برد، بلکه شاید نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن آبزیان محروم کند.

دیگر خبرها

  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود