Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:06:08 GMT

الزام دانشجویان ورودی جدید به تکمیل پرسشنامه سلامت روان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۸۶۵

الزام دانشجویان ورودی جدید به تکمیل پرسشنامه سلامت روان

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: تمام دانشجویان ورودی جدید تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه ملزم به تکمیل فرم الکترونیک کارنامه سلامت روان بوده و تکمیل این فرم یکی از مراحل لازم جهت ثبت نام قطعی دانشجویان است.

دانشجویان ورودی جدید حتما باید قبل از دریافت کارت دانشجویی از اداره کل حراست نسبت به تحویل رسید فرم کارنامه سلامت روان به مرکز مشاوره و آموزش های اجتماعی دانشگاه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان ورودی جدید پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور نیز حتما باید رسید فرم کارنامه سلامت روان را به مرکز مشاوره دانشجویی پردیس واقع در ساختمان اداری تحویل دهند.

کد خبر 4407365 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه تهران کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی دوره دکتری دانشگاه های ایران مرکز سنجش آموزش پزشکی منصور غلامی کنکور 97 دانشگاه پیام نور خوابگاه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

از نظر کارشناسان، رابطه معکوس میان بی‌نظمی و سلامت روان وجود دارد. به این معنی که هرچه زندگی شما بهم‌ریخته‌تر باشد، سلامت روان شما نیز آسیب پذیرتر خواهد بود. به همین دلیل از بین بردن بی‌نظمی‌ها، وضعیت سلامت روان شما را بهبود می‌بخشد.

شاید مشکل درهم و برهم بودنِ وسایل زندگی شما در مقایسه با مشکلاتی همچون تغییرات آب و هوایی، کووید۱۹ یا تشدید خشونت‌های جهانی ناچیز به نظر برسد اما کارشناسان تاکید دارند که نباید از تأثیرات منفی بهم ریختگی در فضای زندگی غافل بود و اصلاح این رفتار یک تخلیه ۱۰۰ درصدی برای سلامت روان محسوب می‌شود.

عواقب بی‌نظمی بر سلامت روان، بسیار زیاد و قابل توجه است. از جمله اینکه حافظه را مختل می‌کند، منجر به تثبیت عادات غذایی نادرست می‌شود و کنترل تکانه را کاهش می‌دهد. «اختلال کنترل تکانه» نوعی اختلال روانپزشکی است که باعث ناتوانی فرد برای مقاومت در مقابل یک نوع تکانه یا تمایل به انجام اقدامی می‌شود که آشکارا برای خودش یا دیگران خطرناک است. مثل قماربازی، وسواس در ناخن جویدن یا کندن مو.

به گزارش یورونیوز، رفع بی‌نظمی‌ها بیش از آنچه تصور کنید بر سلامت روان شما تاثیرات مثبت و قدرتمندی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

- خلق و خو را بهتر و ذهن شما را آرام می‌کند.

- سلامت جسمانی را بهبود می‌بخشد. با رفع بی‌نظمی‌ها عادات غذایی بهبود می‌یابد و با اضافه وزن مبارزه می‌شود.

- توانایی تمرکز را افزایش می‌دهد و به این ترتیب ذهن شما را برای انجام وظایف آماده می‌کند.

- به شما آرامش بصری می‌دهد و همزمان بهره‌وری شما را نیز افزایش می‌دهد.

- اضطراب را تسکین می‌دهد زیرا درهم و برهم بودن زندگی باعث می‌شود که همیشه از بهم ریختگی بیشتر بترسید.

- یک محیط تمیز و مرتب، کیفیت خواب را بهتر می‌کند.

- روابط میان افراد را بهبود می‌بخشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند