Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@09:21:41 GMT

فولکس واگن نیامده از ایران خواهد رفت!

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۰۶۵

فولکس واگن نیامده از ایران خواهد رفت!

به گزارش پارسینه، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از سفیر آمریکا در آلمان گزارش کرده که مذاکرات شرکت آلمانی فولکس واگن و نمایندگان دولت ایالات متحده در مورد کسب معافیت از تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران به نتیجه نرسیده و این شرکت در نظر دارد "تقریبا تمامی" فعالیت و ارتباطات خود را با ایران متوقف کند.

سفیر آمریکا گفته است که ممنوعیت ارتباط و معامله با ایران شامل روابط و خدمات بشردوستانه نمی‌شود و برای شرکت‌ها و موسسات خارجی از جمله فولکس واگن در این زمینه معافیت از تحریم صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلومبرگ، دولت ترامپ بر فولکس‌واگن فشار آورده تا تن به تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران بدهد.

نه گروه فولکس‌واگن و نه مقام‌های رسمی کاخ سفید هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.دولت دونالد ترامپ در بهار گذشته از توافق اتمی صورت‌گرفته در زمان دولت باراک اوباما، پنج قدرت دیگر و تهران خارج شد. دور نخست تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز از ۱۵ مرداد ماه، بازگشتند.

دور نخست تحریم‌ها صنایع خودروسازی، تجارت طلا و فلزات گران‌بها، تسهیلات مالی خارجی، داد و ستد هواپیما‌های تجاری و قطعات و خدمات آنها، واردات فرش و مواد غذایی (پسته) ایرانی به آمریکا و همینطور تحریم‌ها در مورد ریال را در بر می‌گیرد. دور دوم و شدیدتر تحریم‌ها نیز قرار است از ۱۳ آبان اجرایی شوند.

طی این بازه زمانی شماری از شرکت‌های عمده غربی فعالیت خود در ایران را به حال تعلیق درآورده یا به آن خاتمه داده‌اند؛ برای نمونه شرکت‌های خودروسازی دایملر، رنو، مزدا، هیوندای و پی‌اس‌ای، شرکت نفتی توتال فرانسه، شرکت‌های هواپیمایی بریتیش‌ایرویز، کی‌ال‌ام و ایرفرانس از جمله شرکت‌هایی هستند که در این مدت از بازار ایران خارج شده‌اند.

روز چهارشنبه برایان هوک، رئیس «کارگروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا، تاکید کرده بود کشورش به دنبال دستیابی به پیمانی با ایران است که هم فعالیت‌های هسته‌ای و هم برنامه موشکی را در بر گیرد.

شبکه خبری بلومبرگ می‌گوید ریچارد گرنل، سفیر ایالات متحده در برلین، مذاکرات با شرکت فولکس‌واگن را رهبری کرده‌است. این گزارش در عین حال افزوده است که فولکس‌واگن اجازه خواهد داشت به بخشی از فعالیت‌های خود در ایران، که زمینه‌های انسان‌دوستانه دارند، ادامه دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فولکس واگن ماموت خودرو ماموت تحریم های امریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند و در عین حال تلاش می‌کنند برای جلوگیری از رویارویی مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل، از تمام کانال‌های دیپلماتیکی که با تهران دارند، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: آمریکا معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید نکرد

ایران شنبه شب ۳۰۰ موشک و پهپاد را به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد که اولین حمله مستقیم این کشور به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. اقدام ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه صورت گرفت.

در گزارش این نشریه آمده است: موج دیپلماسی که دیروز در کنفرانس ویدئویی اضطراری رهبران گروه ۷ به اوج خود رسید، مقامات اروپایی در سه حوزه متمرکز به توافق رسیدند: محکومیت ایران و ابراز همبستگی با اسرائیل؛ تدوین برنامه‌هایی برای تحریم های احتمالی؛ و استفاده از هر اهرم فشاری که آن‌ها هنوز علیه تهران دارند تا تنش‌ها را کاهش دهند.

به گفته منابع آگاه، مقامات اتحادیه اروپا در روزهای اخیر "تماس‌های زیادی" با همتایان ایرانی داشته‌اند تا خصومت‌ها را کاهش دهند. این مذاکرات شامل گفتگوی بین جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران می‌شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا یک نشست ویدئویی اضطراری داشته باشند که به بروکسل فرصتی برای ارزیابی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌دهد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که تحریم‌ها علیه "برنامه‌های پهپادی و موشکی" ایران در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش، این موضوع همچنین بستگی زیادی به واکنش اسرائیل دارد. کابینه جنگ این رژیم عصر دیروز برای بحث در مورد این موضوع تشکیل جلسه داد.

ایالات متحده در راس گروه ۷ در تلاش است تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند اقدام نظامی انجام ندهد، چرا که واشنگتن نگران آن است که روند یک "جنگ گسترده‌تر" تسریع شود.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از نشست گروه ۷ گفت: همه طرف ها باید خویشتن داری کنند. ما به همه تلاش‌های خود برای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

وی افزود که این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در این هفته مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227160 برچسب‌ها تحریم ایران

دیگر خبرها

  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • کاهش فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا
  • رویترز: آمریکا در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد
  • فولکس‌ واگن صعود کرد
  • فولکس‌واگن صعود کرد
  • آمریکا در هیچ عملیاتی علیه ایران شرکت نخواهد کرد