Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:05:51 GMT

قزوین در عاشورای حسینی به سوگ نشست

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۲۴۳

قزوین در عاشورای حسینی به سوگ نشست

به گزارش ایرنا، مردم سراسر استان قزوین روز پنجشنبه و در روز عاشورای حسینی با به راه انداختن دسته جات عزاداری و برافراشتن پرچم و بیرق های سیاه و برگزاری آیین های نوحه خوانی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز کرده و در غم شهادت پسر حضرت فاطمه (س) گریختند.
عزاداران حسینی در قزوین و از نخستین ساعات صبح با به راه انداختن دسته جات عزاداری و سینه زنی حرکت خود را از مساجد و تکایا براساس یک برنامه زمان بندی شده به سمت امامزاده حسین (ع)، فرزند بلافصل هشتمین امام شیعیان جهان آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیفتگان و ارادتمندان به آن حضرت با حمل علامت و پرچم های سرخ و سیاه یاد حماسه سازان دشت کربلا را با ذکر مصیبت و مرثیه سرایی زنده نگاه داشتند.
نوجوانان و جوانان به همراه سایر اقشار مردم حضوری پررنگ در این آیین معنوی داشته و با ارادت و عشق به خاندان نبوت شور و حال وصف نشدنی را به این مراسم بخشیده اند.
هم اکنون تمامی خیابان های منتهی به آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین مملو از جمعیت بوده تا جایی که عبور و مرور را برای شرکت کنندگان با مشکل روبرو ساخته است.
از آغاز ماه محرم و در کنار برگزاری مراسم های عزاداری سرور و سالار شهیدان، بسیاری از مساجد، هیات های مذهبی و خانواده های قزوینی با پختن غذاهای نذری و توزیع آن بین عزداران، از آنان پذیرایی می کنند.
براساس برنامه ریزی های به عمل آمده طی چند سال گذشته، حضور پلیس راهور و انتظامی همراه با دسته جات عزاداری جهت کنترل ترافیک، نظم و ترتیب خاصی را بین هیات های عزاداری قزوین فرآهم کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در سایر شهرها و روستاهای استان از جمله بوئین زهرا، تاکستان، آبیک، الوند، آوج، محمدیه، اقبالیه، محمودآباد، ضیاءآباد، دانسفهان، بیدستان، شریفیه و معلم کلایه نظیر این مراسم باشکوه در حال برگزاری است.
شب گذشته نیز مردم سراسر استان قزوین شب عاشورا را با به راه انداختن دسته های سینه زنی، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان دادند.
8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان قزوین امام حسین پلیس راهور عشق محرم رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جوادیان زاده در نشست علمی و تخصصی با موضوع آب، صلح و تاب آوری با حضور محققان، پژوهشگران و اندیشمندانی در حوزه مدیریت منابع آب گفت: یزد با برخورداری از پیشینه، فرهنگ غنی، ماندگار و تاریخی در حوزه آب و مدیریت منابع آبی الگویی مناسب در دنیا است.

وی ادامه داد: آب و مدیریت منابع آبی نیز موجب شده تا این موضوع زمینه ساز صلحی پایدار و هم زیستی اقوام مختلف در این شهر جهانی باشد.

نشست آب، صلح و تاب آوری با مشارکت دانشگاه یزد با حضور محققان، پژوهشگران و اندیشمندانی در حوزه مدیریت منابع آب در مرکز بین المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • فیلم| ماجرای نامه امیرعلی نبویان به رائفی‌پور چه بود؟/نبویان: به رائفی‌پور ارادت دارم