Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:54:59 GMT

امام حسین(ع) برای مبارزه با بی عدالتی جانش را تقدیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۳۰۱

امام حسین(ع) برای مبارزه با بی عدالتی جانش را تقدیم کرد

یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه توسعه در سایه عدالت حسینی به دست می آید، گفت: مبارزه با بی‌عدالتی یکی از پیام‌های عاشورا است.

محسن رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کربلا را باید با یک نگاه دقیق و هوشمند نگریست، اظهار کرد: کربلا یک روح پرماجرا و پردرس برای تاریخ بود، حادثه ای که تکلیف زندگی را تا پایان دنیا مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیام های عاشورا ما را به سوی پیشرفت سوق می دهد، تصریح کرد: یکی از پیام های عاشورا مبارزه با بی عدالتی است، امام حسین(ع) برای مبارزه با بی عدالتی، جان خود، فرزندان و اصحابش را تقدیم کرد تا نشان دهد جامعه ای که در آن عدالت نیست چیزی در جای اصلی اش قرار نمی گیرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین عوامل پایداری و استمرار حیات هر سیستم اجتماعی، عدالت است، گفت: بقا و توسعه هر حکومتی در پرتو عدالت محقق می شود.

رفیعی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه پیامبر فرمود «هرگز پاک و مقدس نمی گردد امتی که در میان آن، فرد ضعیف نتواند بدون لکنت زبان حق خود را از افراد قوی بازستاند»، اظهار کرد: جامعه‌ای پاک و مقدس است که در آن ضعیف ترین اعضا قاطعانه حق خود را از قوی ترین افراد بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی بی عدالتی در جامعه ای باشد نتیجه مطلوب محقق نمی شود و هیچ عاملی نیز توسعه نمی یابد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) جنگید چون کسی سرجای خود نبود که اگر بود، جامعه آن زمان توسعه پیدا می کرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه هر جامعه ای که در آن عدالتی مانند عدالت مدنظر امام حسین(ع) برقرار شود، افراد سرجای خود قرار می گیرد و افسرده نمی شود، اظهار کرد: زمانی جامعه افسرده می شود که هر کسی از کار خود لذت نبرد و روحیه ادامه تلاش نداشته باشد بنابراین عدالت بحث مهمی است که امام حسین(ع) بر روی آن دست گذاشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امام حسين ع عزاداری محرم منطقه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نقش پایگاه‌های مقاومت بسیج در حل بخشی از مشکلات جامعه را موثر دانست و اظهار داشت: هر چه میزان تعامل و هم‌افزایی امام جماعت مساجد با پایگاه بسیج بیشتر باشد، توانایی، بالندگی و خروجی آن مسجد و پایگاه بیشتر است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) افزود: مردم سرمایه اصلی این انقلاب هستند و همه در هر لباس و قشری باید با تمام وجود برای خدمت به آنها کوتاهی نکنند.

وی افزود: وجود و حضور بسیج در آزمون‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی موجب پویایی و نشاط نظام شده و دشمن در ضربه زدن به آن ناکام مانده است. بر این اساس تقویت بیش از پیش پایگاه‌های بسیج از سوی مراکز مرتبط با مساجد به ویژه حوزه های علمیه موجب اثرگذاری بیش از پیش در حوزه فرهنگی شده و به افزایش ضریب امنیتی جامعه کمک قابل توجهی خواهد کرد.

موحد با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج و به ویژه گروه‌های جهادی در ایام کرونا به خوبی نقش همدلی و روحیه جهادی خود را ایفا کردند، تصریح کرد: حوزه و بسیج مردمی نشان دادند که در بزنگاه‌های بحران دوشادوش هم می‌توانند بر مشکلات جامعه و کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرینی ارزشمندی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران
  • فلسطین مسئله اول جهان اسلام است
  • موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است
  • اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم
  • شاعران گلستانی عیدانه های شعر خود را در حضور آیت الله نورمفیدی قرائت کردند
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • قاضی ای که طی‌الارض می‌کرد و مورد تایید امام خمینی بود
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند