Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر از ورود سامانه بارشی فعال روی کشور امروز( ۲۹ شهریور ماه مصادف با عاشورای حسینی) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و شمال شرق استان های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور سبب رگبار باران و برق و وزش باد شدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اعلام، فردا ( ۳۰ شهریورماه) ضمن قطع شدن بارش در غرب کشور، این وضعیت در سواحل شمالی استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ، برخی نقاط استان‌های اصفهان و یزد و روز شنبه (۳۱ شهریورماه) در سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی تداوم می‌یابد.

همچنین شدت بارش امروز (۲۹ شهریورماه) استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال استان‌های سمنان ، تهران و البرز ، قزوین، شمال خراسان رضوی و جنوبی خراسان شمالی است. در سه روز آینده در ساعت بعد از ظهر رشد ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان‌های فارس، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان و بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویراحمد پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش فردا (۳۰ شهریور ماه) در نیمه غربی کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان خواهد بود.

به گفته اداره کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در دو روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود. دریای خزر نیز امروز (۲۹ شهریورماه) مواج است. 

بنا بر این اطلاعیه  آسمان پایتخت فردا  و پس فردا (۳۰ و ۳۱ شهریور ماه) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای فردا به ۲۸ و ۲۹ سانتیگراد می‌رسد. دمای هوای تهران در روز شنبه (۳۱ شهریورماه) در گرم ترین زمان ۳۱ درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 4407648 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: بارندگی سازمان هواشناسی سامانه بارشی شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش ماه محرم ترافیک پلیس راهور سازمان محیط زیست محسن هاشمی سرهنگ نادر رحمانی شهر تهران بیمه قوه قضاییه زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه (۲۹ فروردین )۱۴۰۳، گفت: امروز همچنان سامانه بارشی در جنوب کشور و استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرقی اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی با بارش باران، رعد و برق، رگبار، بادهای شدید موقتی و در برخی مناطق با بارش تگرگ همراه است.

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد در حد هشدار نارنجی و در سیستان و بلوچستان در سطح هشدار قرمز و بارش‌ها در این مناطق شدید تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: هموطنان برای سفر و تردد در این استان‌ها تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی در روز پنج شنبه (۳۰ فروردین) کاهش می‌یابد، گفت: فردا در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب کشور شاهد بارندگی هستیم و عصر روز پنجشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، همچنین البرز مرکزی بارندگی دارند.

این کارشناس افزود: روز شنبه و یکشنبه مناطقی از شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه البرز مرکزی و زاگرس بارش دارند.

رفیعی یادآور شد: امروز شرق آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند و برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۲۳ درجه بالای صفر است و بعد از ظهر شاهد وزش باد هستیم.

کد خبر 6080608 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • هواشناسی اصفهان فردا ۲۹ فروردین؛ صدور هشدار نارنجی بارش
  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد