Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:51:22 GMT

کدام میوه باعث کاهش وزن می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۶۳۰

کدام میوه باعث کاهش وزن می شود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛متخصصان سلامت در بررسی‌های خود به تاثیر نوعی میوه‌ بومی آمازون در کمک به رفع چاقی پی بردند.این میوه عجیب از طریق تاثیرگذاری مثبت روی باکتری‌های روده به مقابله با چاقی و اختلال‌های متابولیک کمک می‌کند.

چاقی احتمال ابتلا به بیماری‌های متابولیک از قبیل دیابت را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآوردها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از یک میلیون نفر از مردم جهان به اضافه وزن دچار شوند. بنابراین درک مکانیزم دخیل در بروز چاقی و بیماری‌هایی که از این عارضه ناشی می‌شوند، حائز اهمیت است.

بیشتربخوانید : کاهش وزن معجزه آسا با سیب زمینی!

همچنین از آنجاییکه به طور کلی مصرف میوه، تنوع باکتری‌های روده را بهبود می‌دهد، بر وضعیت کلی سلامت تاثیر مثبت دارد و نیز از افزایش وزن جلوگیری می‌کند در بررسی‌های محققان مورد توجه بوده است. به طور خاص، میوه‌هایی که سرشار از پلی‌فنول هستند بیشترین سوددهی را برای بدن به همراه دارند. به طور مثال، برخی از محققان دریافتند عصاره‌های میوه که سرشار از این ترکیب شیمیایی است می‌تواند در کاهش وزن و بهبود مقاومت انسولینی موثر باشد.

اخیرا گروهی از محققان کانادایی به بررسی تاثیر نوعی میوه بومی آمازون به نام کاموکامو (camu camu) پرداختند. این میوه که بومی برزیل و پرو است به گیلاس شباهت دارد. اگرچه، اسیدی بودن این میوه طعم خوشایندی ندارد اما حاوی سطح بالایی از انواع آنتی اکسیدان‌هاست.

علاوه بر این، این میوه حاوی میزان قابل توجهی از ویتامین C است که مقدار آن ۲۰ تا ۳۰ برابر بیشتر از ویتامین C موجود در کیوی است.

در این بررسی محققان به تاثیر این میوه بر بیماری‌های متابولیک و چاقی پرداخته و تعدادی موش را برای مدت زمان هشت هفته با رژیم غذایی حاوی میزان چربی و قند بالا تغذیه کردند. همچنین نیمی از این موش‌ها روزانه عصاره میوه کاموکامو را دریافت کردند.

در پایان مطالعه محققان مشاهده کردند موش‌هایی که از عصاره این میوه دریافت کرده بودند نسبت به موش‌های دیگر ۵۰ درصد کمتر دچار اضافه وزن بودند.

ایسنا

انتهای پیام/

میوه ای که باعث لاغری می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها تغذیه چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

آفتاب‌‌نیوز :

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان