Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@16:36:55 GMT

افت شدید معاملات مسکن در شهریورماه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۶۸۳

داده‌های اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران حاکی از آن است که معاملات در شهریورماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، پس از کاهش ۳۳ درصدی معاملات مسکن پایتخت در مردادماه امسال نسبت به مردادماه سال قبل، بررسی‌های اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش واحدهای مسکونی در ۲۵ روز ابتدای شهریورماه از افت ۴۵ درصدی نسبت به شهریورماه پارسال حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات درج شده در سامانه‌های ملکی، در ۲۵ روز ابتدای شهریورماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۷۵۳۸ قرارداد خرید و فروش املاک در شهر تهران امضا شده که نشان می‌دهد به طور میانگین، روزانه ۳۰۱ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده است. این رقم در شهریورماه پارسال، روزانه ۴۳۸ مورد بوده است.

اوضاع بازار مسکن چندان مناسب نیست. از طرفی قیمت‌ها در شهر تهران دچار رشد ۶۲ درصد شده و از سوی دیگر معاملات ۳۳ درصد کاهش یافته است. هم‌چنین سرعت رشد ماهیانه قیمت که به طور وحشتناکی، به سمت صعود پیش می‌رفت، در مردادماه کاهش یافت. رشد ماهیانه‌ی قیمت در تیرماه ۱۳۹۷ معادل ۷.۱ درصد بود که در مردادماه به ۶.۱ درصد رسید. وجود حداقل سه نشانه‌ی خروج سفته‌بازان، رکود معاملاتی و عدم توان طرف تقاضا حاکی از آن است که در ماه‌های پیش رو شاهد افت معاملات و کاهش سرعت رشد قیمت خواهیم بود.

در مردادماه ۱۳۹۷ متوسط قیمت هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۶.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل تا ۶۲.۱ درصد رشد دارد. بیشترین رشد متوسط قیمت مربوط به منطقه ۵ با ۸۱.۸ و کمترین میزان به منطقه ۱۲ با ۲۵.۳ درصد نسبت به مردادماه سال گذشته اختصاص دارد. این در حالی است که گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد در مردادماه تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تهران به ۱۲ هزار واحد رسیده که نسبت به تیرماه ۱۱.۲ و در مقایسه با مردادماه سال قبل ۳۳.۲ درصد کاهش دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اقتصاد مسکن معاملات افت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران با نهصد و هفتاد هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۴۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم هم با ۱۸۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۴۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه در بازار تهران امروز ۲۵ میلیون و هشتصد هزار تومان و ربع‌سکه ۱۵ میلیون و هشتصد هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی نیز ۷ میلیون و نود هزار تومان خرید و فروش شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز جاری در بازار طلای تهران ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته ۳۳ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

نرخ هر انس طلا در بازار‌های جهانی نیز با افزایش ۵ دلاری به ۲ هزار و ۳۹۳ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • سکه وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید