Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@06:31:48 GMT

افزایش ظرفیت ۸ هزار مگاواتی برق برای سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۷۰۸

به گزارش اکوفارس، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش مصرف برق در سال آینده اظهار کرد: میزان رشد  مصرف سالیانه برق به طور میانگین ۵.۱ درصد است و پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار مگاوات رشد مصرف داشته باشیم.

وی با اشاره به ادامه دار بودن کاهش تولید برقابی در سال آینده، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود کاهش تولید نیروگاه برقابی در سال آینده ادامه یابد و نیاز است برای افزایش تولید و تأمین این کمبود اقداماتی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به افزایش ظرفیت برق در سال آینده بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش تولید برق در سال آینده  به میزان ۸ هزار مگاوات نیروگاه برق که ۵ هزار مگاوات آن نیروگاه حقیقی و ۳ هزار مگاوات نیروگاه مجازی، از ماه گذشته آغاز شده است.

به گفته وی؛ با توجه به عبور از پیک مصرف برق تابستان، تعمیرات نیروگاهی و بازسازی آن برای آماده سازی برای سال آینده، به سرعت آغاز می‌شود.

طرزطلب در پایان گفت: با رسیدن واحد نیروگاهی کرمانی، به تدریج نیروگاه زرند کرمان که از سوخت مازوت استفاده می‌کند، از مدار خارج  و بازدهی در تولید برق افزایش خواهد یافت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی مصرف برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی و مطالعات ما سه گزینه احتمالی برای رشد مصرف برق دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به ورود مشترکان جدید صنعتی، کشاورزی و… ٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: بر اساس تجربیات سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی، احتمالات سه گانه ٣.٥، و ٤.٥ و ٦ درصد برای رشد مصرف برق در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش ٢ تا ٣ درجه‌ای دمای هوا نسبت به رشد نرمال حکایت دارد، خاطرنشان ساخت: در صورتی که این تغییر دمایی رخ دهد، شاهد رشد ٦ درصد مصرف و رسیدن اوج بار به ٧٧ هزار و ٧٥٠ مگاوات خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به واردات برق از کشورهای همسایه اظهار داشت: امسال به طور حتم از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان تا ٥٠٠ مگاوات واردات برق خواهیم داشت.

کد خبر 6087719 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد