Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محسن غفوریان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در مدارس استثنایی با توجه به شروع سال تحصیلی اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک موضوع اصلی مطرح است و همکاران ما در حال پیگیری هستند از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و اخذ ردیف‌های استخدامی بخشی از کمبودها را جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افززود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به جد به دنبال تامین نیرو از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی هستیم و رایزنی‌هایی با سازمان امور استخدامی در دست انجام داریم و امیدواریم در آینده کمک کننده باشد.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه اخیرا بالغ بر ۱۶۰ نفر از معلمان در کشور در سه قطب کردستان، فارس و گلستان با همکاری دفتر همکاری‌های بین‌المللی وزارتخانه در دوره‌هایی موسوم به «آموزش معلمان چند مهارتی» شرکت کردند گفت: هدف ما این است که معلمان را آموزش دهیم تا بتوانند با گروه‌های مختلف معلولیت کار کنند و متخصص بشوند. این آموزش‌ها باعث می‌شود کمی از فشار روی ما در زمینه کمبود نیروی متخصص در بخش‌های مختلف کاسته شود.

غفوریان افزود: همچنین از نیروهای بازنشسته که سرمایه‌های ما هستند و تجارب بسیار خوبی دارند برابر ضوابط وزارتخانه به صورت پاره وقت استفاده می‌کنیم و پیگیر مجوز هستیم. هر ساله حدود ۶۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند و بسیار مشتاق هستیم همکارانی که تمایل دارند سنوات بیشتری را طبق قانون، استمرار خدمت دهند.

وی افزود: سیاست فراگیرسازی را نیز در مدارس عادی اجرا می‌کنیم که توسعه آن نیاز به نیرو دارد. آموزش معلمان مدارس عادی در بهبود این طرح بسیار مهم است و اگر بتوانیم در پنج ساله آینده تعداد زیادی از معلمان مدارس عادی را تحت‌پوشش قرار بدهیم تا شیوه‌های آموزش و کار کردن با دانش آموزان با نیازهای ویژه را فرا بگیرند و بهتر خدمات بدهند، می‌تواند تاثیر خوبی به دنبال داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه به نظر می‌رسد ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان نتواند نیاز ما را در سال جاری تامین کند گفت: دوسال قبل ۷۳ هزار نفر و سال قبل ۷۵ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی داشتیم که نشان دهنده افزایش شمار دانش آموزان با نیازهای ویژه نیست بلکه حاکی از افزایش شناسایی آنها در طرح‌های غربالگری است. از سوی دیگر برنامه‌های حمایتی چون طرح ایاب و ذهاب و خرید خدمات آموزشی موجب افزایش اعتماد والدین شده است.

غفوریان در پایان ضمن ابراز امیدواری از شروع یک مهر خوب گفت: اکنون  کتاب‌های دانش‌آموزان توزیع شده است و ۶۰۰ هزار جلد کتاب را برای مدارس کل کشور تالیف، آماده سازی و چاپ کردیم که اول مهر به دست بچه‌ها می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: بازنشستگان سازمان آموزش استثنایی کتب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسع منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه سفارش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.com و www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی شیوه نامه انجام و کتب درسی بر اساس سفارشات مثبوت در سامانه توزیع می‌شود.


سید علی مدینه افزود: مبنای توزیع کتب در تمامی دوره ها، سفارش‌های مثبوت در سامانه است، با توجه به اینکه فهرست سفارش دانش آموزان در سامانه به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است و درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از اولیا دانش آموز توسط مدارس به جهت صرفه جویی ممنوع است.


او گفت: مدیران مدارس لیست قیمت کتب درسی را در معرض دید اولیا و دانش آموزان قرار دهند؛ و بهای کتاب‌های درسی صرفا بر اساس قیمت پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مدینه افزود: در صورت تغییر پایه، مدرسه و یا رشته تحصیلی دانش آموز و نیاز به اصلاح سفارش، بر اساس تقویم زمان بندی اعلام شده در شیوه نامه پیوست و قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش کتب (فقط یک مرتبه) می‌باشند.


او گفت: ثبت سفارش تک جلدی (آزاد) کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی ویژه معلمان از تاریخ ۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ و برای دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۰۶ / ۰۸ / ۱۴۰۳ آغاز می‌گردد و تا تاریخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان