Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، مردم شهرستان های ورامین ، پاکدشت ، پیشوا و قرچک از صبح پنجشنبه با حضور در مساجد و حسینیه‌ها، پس از خواندن زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه ، با مرثیه‌خوانی و عزاداری به خیابانهای شهر آمده و با حرکت در مسیرهای منتهی به آستان مقدس امامزادگان مدفون در این شهرستان ها ، به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ده ها هیأت عزاداری در آئینی قدیمی با پخت حلیم ، از هزاران نفر از عزاداران حسینی پذایریی کردند و نذری خود را بین مردم توزیع کردند.
هیأت های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان های شهرها و روستاها به راه افتادند تا خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان به مزار امامزادگان مدفون در شهرستان ها برسانند.
خیابانهای ورامین از ابتدای روز مملو از جمعیت عاشقی است که فریاد یا حسین(ع) و عزا و ماتم سر داده‌اند و کوچک و بزرگ ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام بر سر و سینه می‌زنند .
هیات‌های عزاداری در ورامین در صفوفی منظم به سمت گلزار شهدای سید فتح الله ، گلزار شهدای حسین رضا ، امامزاده یحیی ، امامزاده سکینه بانو و طاهر و مطهر خیرآباد حرکت کردند تا مراسم سوگواری را در این مکان‌های مقدس برپا کنند.
در شهرستان نیز زائران و مجاوران با حضور در صحن با صفای امامزاده جعفر (ع) به عزاداری پرداختند .
بیش از یکصد هیأت عزاداری از ابتدای میدان شهید چمران و به فاصله دو کیلومتری حرم مطهر در صفوفی منظم آماده اند تا با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) این مصیبت عظما را خدمت ایشان و امام زمان (عج) تسلیت عرض کنند.
در شهرستان قرچک نیز هیات‌های عزاداری با حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده بی‌بی‌زبیده به عزاداری و سینه زنی پرداختند .
امامزاده ابراهیم (ع) روستای ولی آباد نیز پذیرای خیل عظیم عزادارانی است که هر کدام در قالب هیأت های مذهبی و با سنت های ویژه به سر و سینه می زنند و در غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقامه عزا می کنند.
دسته‌های عزاداری با راه‌انداختن کاروان‌های شتر و کجاوه به یاد کجاوه زینب (س) و کاروان حسینی یاد آن ایام سراسر غم و اندوه را گرامی می‌دارند.
بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپا کردن سفرهای اطعام از عزاداران حسینی پذیرایی خواهند کرد.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امام زمان زن و مرد زینب شرق استان تهران عاشورا رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار می شود

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حجت الاسلام کوهساریان اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، ۲۲ بقعه و امامزاده شاخص استان، در قالب اجرای طرح ضیافت الهی میزبان برنامه های شب های قدر می باشند.

وی بیان کرد: با فرارسیدن سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع)، مراسم عزاداری و احیای شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور سخنرانان و مادحان و دعاخوانان مطرح کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مراسم لیالی قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه همراه با برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت دعای افتتاح و دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مراسم سر گرفتن قرآن و مراسم عزاداری امیرالمومنین (ع) خواهد بود.

وی افزود: امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان، امامزاده عبدالله(ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده طیب(ع) روستای قرن آباد گرگان، امامزادگان نه تن(ع) شهرستان گرگان، امامزاده نور(ع) گرگان، امامزاده راضیه و مرضیه کوی دوشنبه ای گرگان، امامزاده علی اکبر(ع) روستای اسپومحله گرگان، امامزاده ابراهیم(ع) روستای النگ شهرستان کردکوی، امامزادگان عبدالله و فضل الله (ع) روستای روشن آباد کردکوی، امامزاده مجید(ع) کردکوی، امامزاده قاسم(ع) دلند، امامزاده عبدالله(ع) شهرستان کلاله، بقعه متبرکه خالد نبی (ع) کلاله، امامزاده یحیی بن زید(ع) شهرستان گنبد کاووس، سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) گنبد کاووس، امامزاده آق امام (ع) شهرستان آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم(ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده هارون(ع) شهرستان علی آباد کتول، امامزاده عبدالله(ع) روستای فندرسک علی آباد کتول، امامزاده جعفر(ع) مینودشت، امامزاده اسحاق(ع) روستای قلمی مینودشت و امامزاده بی بی سکینه روستای قلعه قافه مینودشت امسال میزبان زائران و روزه‌داران ماه مبارک رمضان در شب‌های قدر خواهند بود.

وی گفت: از شهروندان دعوت می‌کنم به همراه خانواده در اماکن مقدس حضور بهم رسانده و از فرصت بهره‌گیری از رحمت و برکات خداوند متعال در این شب‌های سرنوشت‌ساز استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم احیاء شب های قدر در ۲۲ امامزاده گلستان
  • مراسم شب‌های قدر در 22 امامزاده شاخص گلستان برگزار می شود
  • مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار می شود
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • بیش از ۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد