Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: فرهنگ عاشورا به مثابه فرهنگ مبارزه با ظلم و حق طلبی است. بنابراین در طول سالیان در جهان تداوم داشته و امروز نمادی از مبارزه با مستکبران زمانه است.

وی اظهار داشت: اگر عاشورا و قیام تاریخی امام حسین (ع) نبود، مکارم اخلاق و روح متعالی انسان با تنش‌های جدی مواجه می‌شد و برای افزایش مکارم اخلاق و دوری از گناهان، باید بیش از این به فرهنگ عاشورا و تبلور آن در حیات اجتماعی پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به حضور خیل انبوه عزاداران حسینی (ع) در آستان مقدس امامزادگان این استان تصریح کرد: طبق رسم دیرین هیئات مذهبی ظهر عاشورا پس از عزاداری و سینه‌زنی خود را به امامزاده‌‌هاای شاخص رسانده و مراسم عزاداری را در آنجا ادامه می‌دهند به همین دلیل می‌توانیم اعلام کنیم که آستان امامزاده‌ها میزبان عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در این روز است.

وی افزود: از آنجا که برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا برای پیروان حضرت سیدالشهدا (ع) اهمیت ویژه‌ای دارد برنامه‌ریزی لازم جهت برپایی این فریضه الهی صورت گرفته که در همین راستا قرار است در ۱۵۶ امامزاده این نماز به صورت جماعت برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد:‌ در ۹۰ بقعه و امامزاده در ایام محرم خیمه معرفت برپا شده که در آنها مبلغین اعزامی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام می‌دهند.

حسینی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمالاً امامزاده‌های استان تهران فردا میزبان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حسینی خواهند بود.

وی در پایان گفت: از امامزادگان شاخصی که استان تهران که میزبان عزاداران هستند می‌توان به امامزاده علی‌اکبر چیذر(ع)، امامزاده صالح (ع) تجریش، امامزاده طالب (ع)  پاکدشت، امامزاده صالح (ع) فرحزاد، امامزاده عقیل(ع) اسلامشهر، امامزاده پنج‌تن(ع) لویزان، امامزاده عبدالله(ع) و ابوالحسن (ع) شهرری، بقعه شیخ طرشتی، امامزاده جعفر(ع) پیشوا، امامزاده بی‌بی‌ زبیده قرچک، امامزاده جعفر و حمیده خاتون در باغ فیض، امامزاده عینعلی و زینعلی(ع) پونک ، امامزاده حضرتین (ع) شهرقدس، امامزاده اسماعیل (ع) فیروزکوه، امامزاده ابراهیم و بی‌بی‌سکینه ملارد، امامزاده اسماعیل (ع) شهریار و شیخ صدوق اشاره کرد.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۶ مسافر نوروزی در قم اسکان یافتند

ابوالقاسم مقیمی گفت: همچنین طی این مدت ۳۳ هزار مسافر در بوستان‌ها، ۴۵ هزار نفر در مدارس، ۳۵ هزار نفر در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه، ۶ هزار نفر در مساجد و حسینیه‌ها، پنج هزار نفر در مراکز خیریه، ۶ هزار نفر در بقاع متبرکه و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز در سالن‌های ورزشی اسکان یافته‌اند.

 معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: طی این مدت حدود هشت میلیون مسافر نوروزی از سطح راه‌های استان قم تردد کرده‌اند.

مقیمی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون یک‌هزار و ۸۵۹ تصادف در جاده‌های استان قم رخ‌داده که یک‌هزار و ۵۶۳ مورد از آنها در داخل شهر قم و ۲۹۶ سانحه نیز در جاده‌های برون‌شهری بوده‌است.

 مقیمی اضافه کرد: همچنین ۱۰ نفر در طول جاده‌های استان قم بر اثر تصادف جان خود را از دست‌داده‌اند.

 معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم بیان کرد: در بخش نظارت بر بازار کالا و خدمات نیز تاکنون ۶ هزار و ۲۵۱ بازرسی انجام و ۱۸۹ پرونده تخلف به ارزش ۴۶ میلیارد ریال تشکیل شده‌است، همچنین ۶ واحد صنفی نیز به‌خاطر اصرار بر تخلف پلمب شده‌اند.

  معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: اورژانس قم نیز طی این مدت به چهار هزار ماموریت اعزام و به سه هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی امدادرسانی کرده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود
  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد
  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • سخنرانی رئیس جمهور در مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل
  • درخشش آستان سید محمد مراغه در طرح آرامش بهاری
  • درخشش آستان سید محمد (ع) مراغه در طرح آرامش بهاری
  • اسکان ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی در قم
  • ۱۹۶ مسافر نوروزی در قم اسکان یافتند
  • بیش از ۲۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند