Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:18:25 GMT

برگزاری آیین پخت و توزیع غذای نذری در ضیابر

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۸۲۷

برگزاری آیین پخت و توزیع غذای نذری در ضیابر

همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی مردمان ضیابر اقدام به برگزاری آیین پخت و توزیع غذای نذری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی مردمان ضیابر طبق سنت‌های قدیم اقدام به برگزاری آیین پخت و توزیع غذای نذری می‌کنند.

 

روز عاشورای حسینی در روزعاشورا نزد مردم منطقه ضیابر همراه با طبخ انواع غذا مخصوصا خورشت قیمه، فسنجان، سبزی قورمه و زرشک پلو همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم این منطقه بیش از 100 سال است که در هر شرایط آب و هوایی در روز عاشورا اقدام به پخت غذایی نذری می کنند و این آیین را نسل به نسل برای برآورده شدن حاجات خود انجام می دهند.

 

در این روز حسینی درب منازل اکثر خانه‌های ضیابر باز و عطر و بوی غذا در آسمان شهر پیچیده است و مردم همه تلاش خود را می کنند تا از عزادارن حسینی به بهترین نحو ممکن پذیرایی کنند.

 

 

مردم با عشق تمام در کار پخت غذا همیاری دارند

یوسف ضیابری، یکی از غلامان اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه چند سالیست اقدام به پخت غذای نذری در روز عاشورای حسینی می کند، اظهار کرد: مردمان ضیابر همچون مردمان عراق در  روز اربعین حسینی از همه بود و نبود خود برای پخت غذای نذری استفاده می کنند.

 

وی با بیان اینکه هر کسی به اندازه وسع خود اقدام به پخت می‌کند، افزود: وقتی اذان ظهر زده شد، در منزل را به روی مهمانان اباعبدالله الحسین(ع) باز می کنیم تا برای دریافت غذای نذری به داخل خانه ها بیایند.

 

این پیرغلام حسینی با بیان اینکه مردم با عشق تمام در این کار همیاری دارند و این کار هر سال پر رنگتر می شود، گفت: توزیع غذای نذری به عنوان یک سنت در کنار سایر برنامه ها انجام می شود و علاوه بر مردم منطقه، افرادی که روز عاشورا وارد این دهستان می شوند از آنها پذیرایی می شود.

 

گفتنی است؛ در ایام محرم سنت و آداب و رسوم خاصی در کنار غذای نذری شامل هیئت سنتی سقای دشت کربلا، صبح عزا، تعزیه ملی، شام غریبان و ... ، وجود دارد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم تاسوعای حسینی شیرخوارگان حسینی شیرخوارگان دفاع مقدس عزاداری محرم تاسوعا قم بیرجند توزیع غذای نذری غذای نذری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر

علیرضا حسینی گفت: میزهای خدمت در ۱۲ شهرستان استان مرکزی و در واحدهای بزرگ و متوسط، صنعتی، تولیدی و خدماتی و همچنین مصلی‌های نماز جمعه، پاسخگوی سئوالات مختلف جامعه کار و کارگر استان مرکزی است و مشکلات مطرح شده این قشر را از این طریق به شکل ویژه بررسی می‌شود.

وی، با یادآوری نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید؛ با مشارکت مردم»، گفت: این شعار مهم بیانگر اهمیت توجه به تولید ملی و نقش حیاتی مشارکت همگانی مردم در این فرمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در راستای ارج نهادن و قدردانی از نیروهای کار، کارگران و بیمه شدگان در عرصه تولید، اقدامات مختلفی را در هفته کار و کارگر سرلوحه کار خود قرار داده است.

حسینی اظهار کرد: برگزاری نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی با حضور نمایندگان کارگر، کارفرما و بازنشستگان با محوریت بررسی مشکلات و چالش‌های حوزه کارگری، تبیین و تشریح دستاوردها و اقدامات سازمان در حوزه‌های بیمه‌ای و تقدیر از کارگران نمونه در چند واحد صنعتی استان، بخشی از این برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: نشست با کارگران، ارسال پیام تبیرک به کانون‌ها و تشکل‌های کارگری و برگزاری مسابقه سراسری ویژه کارگران، از دیگر برنامه‌های تدارک شده هفته کار و کارگر در استان مرکزی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: تامین اجتماعی ارتباط مستقیم با تولید دارد و خود را موظف می‌داند که در کنار ارکان تولید، کارگران و کارفرمایان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود