Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:30:01 GMT

سوگواری های محبان اباعبدالله در گیلان به اوج رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۸۸۵۳

سوگواری های محبان اباعبدالله در گیلان به اوج رسید

رشت- ایرنا- همزمان با دهمین روز ماه محرم الحرام ، عزاداری دوستداران اهل بیت (ع) به یاد سرور و سالار شهیدان در گیلان به اوج رسید.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، سوگواری پرشور عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت در گیلان که همزمان با ماه محرم الحرام آغاز شده بود در نهم و دهم محرم رنگ و بویی دیگر یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با وجود بارش باران به یاد حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش با تشکیل دسته های عزاداری سوگواری کردند.
در ادامه سوگواری ها مردم مومن و خدا جو با حضور در حسینیه ها و تکایا در قالب دسته های عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی، در غم جانسوز سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند و ارادت خود به اهل بیت را نشان دادند.
مساجد، تکایا و هیات های عزاداری درچند شب گذشته شاهد حضور انبوهی از عاشقان و دلسوختگانی از همه اقشار اعم از پیر و جوان، زن و مرد و خردسالان و نوجوانانی بود که شور و عشق حسینی را با شکوه هر چه بیشتر در عزای سومین اختر تابناک امامت و ولایت به نمایش گذاشتند.
در روز تاسوعای حسینی، جای جای شهرها و اقصی نقاط مختلف گیلان مملو از خیل عاشقانی است که نوای یا حسین (ع) و یا ابوالفضل(ع) آنها به همراه صدای حزن انگیز طبل ها در فضا طنین انداز شده است.
بیرق و علم های افراشته شده در مراسم سوگواری ها ، جاودانگی مکتب عاشورای حسینی و شهدای دشت کربلا را به نمایش گذاشته است.
ارادتمندان و محبان خاندان عصمت و طهارت نیز با پخت انواع غذاهای نذری، عزاداران حسینی را در این استان اطعام می کنند.
گزارش های رسیده از نقاط مختلف استان نیز حاکی از آن است که شب گذشته و امروز ، عزاداران حسینی در تکایا و مساجد و هیات های عزاداری با شکوه هرچه تمام تر به برگزاری آیین های سوگواری این روز پرداخته اند.
دربرخی مناطق استان گیلان همچون آستانه اشرفیه ، رشت و شفت که امامزادگانی چون حضرت سید جلال الدین اشرف، خواهر امام و امامزاده ابراهیم که در آنجا زیارتگاه عاشقان خاندان عصمت و طهارت است؛ مملو از جمعیت زائران و سوگوارانی است که برای شرکت در آیین های عزاداری ایام محرم به این اماکن مقدس آمده اند.
تا حب حسین و خاندان حسین هست ، سوگواران یاد دلاورمردی های او را زنده نگاه خواهند داشت.
7296 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين عاشورا گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!

آفتاب‌‌نیوز :

در پایان هفته هشتم دور رفت و در حالی که بیش از نیمی از مسیر فصل در نیم فصل نخست پیموده شده بود، پرسپولیس تنها تیم بدون شکست ما بود که با یحیی گل محمدی در هشت بازی اول بدون باخت ماند.

حالا و در همان بازه زمانی یعنی بعد از ۸ بازی دور برگشت تعداد خطوط تیره در جدول مقابل تیم‌ها برای شکست دو برابر شده و مس رفسنجان و استقلال تا اینجا از ۸ مسابقه بدون شکست مانده‌اند.

استقلال فصل را با جواد نکونام شروع کرد و تنها یک باخت تا اینجای فصل مقابل سپاهان دارد، اما مس رفسنجان با ساکت الهامی استارت زد و نوید کیا در شروع دور برگشت جانشین او شد که بعد از ۸ مسابقه عنوان تنها مربی بدون شکست در سطح اول فوتبال ایران را کماکان در اختیار دارد.

استقلال و مس از هشت بازی خود در دور برگشت هنوز طعم شکست را نچشیدند. بعد از این دو تیم پرسپولیس و پیکان هستند که تنها یک بار باخته‌اند، پیکان که به خود پرسپولیس باخت و قرمز‌ها که در شروع دور برگشت هفته شانزدهم و اولین مسابقه ویرا به جای گل محمدی مقابل آلومینیوم با یک گل مغلوب شدند.

ملوان، هوادار و تراکتور تا اینجای فصل در دور برگشت تنها دو باخت داشته‌اند. شمس آذر، استقلال خوزستان و سپاهان با سه شکست در رتبه بعدی هستند و می‌دانید که سپاهان هنوز دربی برگشت اصفهان مقابل ذوب آهن را برگزار نکرده است.

فولاد، گل گهر، نساجی و آلومینیوم نیمی از بازی‌های دور برگشت خود را باخته‌اند؛ یعنی چهار مسابقه از ۸ بازی و البته ذوب آهن هم ۴ شکست دارد، اما از ۷ مسابقه و نکته منفی‌تر اینکه ذوب آهن هر چهار بازی خانگی خود را باخته است؛ و در انتهای این جدول نیز صنعت نفت آبادان قرار دارد که با وجود تغییر مربی ۵ باخت در دور برگشت را متحمل شده است. دور رفت رکورد ۶ شکست در ۸ بازی بود، دراختیار دو نماینده دیگر خوزستان!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم
  • نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)
  • گزارش زنده: فولاد ۰-۰ مس رفسنجان
  • مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس