Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش «تروریسم در سال 2017»، نام دو گروه «ی پ گ» [یگان‌های مدافع خلق] و «پ ی د» [حزب اتحاد دموکراتیک] را از فهرست «گروه‌های تروریستی» حذف کرد.

در نسخه قبلی این گزارش آمده بود دولت ترکیه دو گروه «ی‌پ‌گ» و «پ‌ی‌د» را شاخه هایی از گروه تروریستی «پ ک ک» تلقی می کند و در این راستا دو گروه دیگر نیز در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در گزارش جدید وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اشاره به تلاش های دولت ترکیه برای مقابله با تروریسم در داخل و خارج از مرزهای این کشور آمده است: ترکیه، فتح الله گولن را سرکرده یک سازمان تروریستی موسوم به فتو تلقی می کند این در حالی است که از نظر وزارت خارجه آمریکا فتح الله گولن – که دوره تبعید خود را در آمریکا سپری می کند--  یک «روحانی اسلامی» است.

دولت ترکیه تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود همچنین از کاهش ۲۳ درصدی حملات تروریستی  و کاهش 27 درصدی تلفات ناشی از آن در سراسر جهان در سال گذشته میلادی خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا ترکیه گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این رسانه نوشت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که این کشور مخالف عضویت فلسطین در سازمان ملل بوده و در صورت لزوم آن را وتو خواهد کرد.

روز گذشته نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با گفت‌وگو کنیم | نمی توانیم سپاه را تحریم کنیم
  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران