Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@15:05:23 GMT

واردات ارز و طلا به کشور مجاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۰۱۶

واردات ارز و طلا به کشور مجاز شد

براساس بخشنامه ای که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده، ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور «بدون محدودیت» و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس بخشنامه ای که از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده، ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و انجام تشریفات گمرکی با رعایت بخشنامه های مربوطه الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات طلا (ساخته شده) نیز بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت انجام تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است.

به گزاش مهر، همچنین واردات طلای خام (شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است.

گفتنی است، براساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، واردات اسکناس ارز و طلای خام به کشور توسط صرافی‌ها و اشخاص با رعایت تشریفات گمرکی مجاز و واردات طلای خام از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایش واحدهای صنعتی و خدماتی استان، اظهار داشت: طبق قانون پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیستی، جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی شده و رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم، برای تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی نیز برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده است، در این راستا سال گذشته 3 هزار و 170 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی به صورت مستمر مورد پایش و خود اظهاری قرار گرفته‌اند و 708 فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در استان مرکزی صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌ زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضایی معرفی شدند، در ایام نوروز پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی تشدید خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران و دارا بودن رتبه چهارم صنعت کشور، دارای 37 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و باید همه واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • می‌توان در استان مرکزی خط تولید گوشی تلفن همراه راه انداخت
  • افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین
  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • اعطای جایزه به رانندگان قانونمند
  • در جدال ارزها با همراهی وکیل متخصص
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول