Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: امروز کسانی که به نائب امام زمان(عج) وفا می کنند به امام زمان(عج) هم وفا خواهند کرد بنابراین امروز روز تمرین وفاداری به امام است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم سوگواری شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) که در آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار شد، گفت: از مطالبی که در معارف اهل‌بیت(ع) به آن توجه شده مساله عهد با ولایت است که مومنان با خدا بستند، در این زمینه هزاران روایت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: پس از خلقت انسان خداوند عهد ولایت و عهد بندگی به انسان عرضه کرد برخی آن را پذیرفته و برخی نپذیرفتند، کسانی که آنجا عهد ولایت را پذیرفتند در دنیا شیعه به دنیا آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به بخشی از دعای عهد که شیعیان در آن با امام زمان(عج) تجدید عهد می‌کنند، اظهار داشت: عهدی که شیعیان با ائمه معصومین(ع) بستند این بوده که سرمایه خود را برای ولی خدا خرج کنند و برای شیطان خرج نکنند، چشم، گوش و اعضای وجودی ما یک سرمایه هستند که اگر در مسیر ائمه معصومین(ع) به کار رود انسان را رشد می‌دهد در غیر این صورت به طور قطع برای شیطان خرج می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دنیا دو پرچم حق و باطل برپاست که سومی ندارد، هر کس در جبهه حق نبود در جبهه باطل است، عنوان کرد: اگر کسی فکر کند از ولایت اهل بیت(ع) بیرون آمده آزاد است بداند به طور قطع تحت ولایت شیطان است.

وی افزود: سرمایه‌های انسان در یکی از دو مسیر حق و باطل خرج می‌شود، سرمایه‌ای که در حق خرج نشود به طور قطع در مسیر باطل خرج می‌شود، کسی سرمایه خود را در اختیار ولی خدا قرار داد او را رشد می‌دهند. امام حسین(ع) به پول من و شما نیاز ندارد ما سرمایه‌گذاری برای او خودمان پاک می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع) گفت: کسانی که در راه خدا خمس، زکات یا انفاق می‌کنند خود برکت پیدا کرده و رشد پیدا می‌کنند. امام دست به خاک بزند طلا می‌شود اگر می‌فرماید انفاق کنید برای گشایش رزق شما است. اهل بیت(ع) وقتی به فقیری پول می‌دادند دست خود را می‌بوسیدند زیرا دست خدا از آستین فقیر بیرون آمده که سرمایه را بگیرد و روز قیامت به انسان بازگرداند.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر شما سرمایه خود را دست اهل بیت داده و آبرو را خرج امام زمان(عج) کردید روز قیامت که نیاز به آبرو دارید به شما آبرو می‌دهد. اگر انسان چشم را خرج شیطان نکرده و چیزی را دید که امام زمان(عج) را اذیت نمی‌کند خداوند در عالم آخرت که برخی کور هستند به او چشم می‌دهد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه در دنیا هر سرمایه‌ای را در اختیار ولی خدا قرار دهید در آخرت آن را به شما بازمی‌گرداند، اظهار داشت: خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید از اموال آنها (مسلمانان) صدقه بگیر که پاکشان کنی و آنها را رشد دهی.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه اگر کسی به ائمه معصوم(ع) وصل نشود و در محیط ولایت او قرار نگیرد هیچ عملی از عمل خیر او بالا نمی‌رود و پاک نمی‌شود، گفت: غذا از طریق مومن به ذکر وعبادت تبدیل شده و به ملکوت می‌رسد، انسان هم وقتی خود را به ولی خدا بسپارد رشد می‌کند، قرآن، نماز و عبادت همچون بذری است که اگر در محیط ولایت قرار گیرد رشد می‌کند اما غیر محیط ولایت همچون کویری بذر را خشک می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمان ظهور امام زمان(عج) استعداد و کمال انسان‌ها رشد جهشی پیدا می‌کند، اظهار داشت: امروز مردم زندگی انسانی ندارند. نمونه آن این همه کشتار در کشورهای مختلف از جمله یمن مظلوم است.

 وی افزود: وقتی حضرت ولی عصر(عج) تشریف می‌آورند انسان‌ها اطراف او را گرفته سرمایه و خود را به او می‌سپارند. امام همچون نور در آینه آنها جلوه می کند. با آمدن امام راحل بسیاری از جوانان انقلابی شده و تغییر کردند طوری که در جنگ همچون عرفا رفتار کرده و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه در زمان هر کدام از ائمه معصومین(ع) اگر وفای به عهد می‌شد فرج اتفاق می‌افتاد و خلافت را پس می‌گرفتند، ابراز کرد: امام زمان(عج) وقتی تشریف می‌آورند که یاران او وفای به عهد داشته باشند. امروز کسانی که به نائب امام زمان(عج) وفا می کنند به امام زمان(عج) هم وفا خواهند کرد و کسانی که به نائب امام زمان(عج) جفا کنند به امام هم جفا خواهند کرد؛ بنابراین امروز روز تمرین وفاداری به امام است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) نیروی عملیاتی امام حسین(ع) بود وقتی امام او را به عنوان نیروی خدماتی دنبال آوردن آب فرستاد هیچ اعتراضی نکرده و فقط اطاعت کرد زیرا او تسلیم محض امام خود بود. برای حضرت ابوالفضل(ع) فقط اطاعت از امام حسین(ع) اهمیت داشت صلح پیروزی یا هر چیز دیگری برای او اهمیت نداشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: برای جلب عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باید ببینیم چه برنامه‌هایی مورد خواست ایشان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!