Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@12:01:56 GMT

پایش سلامتی عزاداران حسینی با برپایی ایستگاه صلواتی در رشت+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۱۹۲

پایش سلامتی عزاداران حسینی با برپایی ایستگاه صلواتی در رشت+فیلم

‍‍‍‍‍‍

سلامتی عزاداران حسینی در ایستگاه صلواتی سلامت در رشت پایش شد. ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ایستگاه سلامت با حضور پرستاران و پزشکان بسیجی کنار ایستگاه صلواتی پاتوق فرهنگی و هنری بسیج گیلان برپا شد و عزاداران حسینی در طول دهه اول محرم ویزیت رایگان شدند.

پزشکان و پرستاران در کنار پایش و کنترل سطح سلامت مردم آموزش‌های لازم در مورد خودمراقبتی، نحوه مصرف صحیح داروها و رعایت رژیم‌های غذایی ارائه دادند تا سطح سواد سلامت مردم ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن داوطلبان اهدا خون گیلان نیز در این ایستگاه سلامت ضمن ترویج فرهنگ زیبای نذر خون، مردم نوع‌دوست گیلان را با نذر خون آشنا کردند تا بیماران نیازمند بیشتری با اهدا خون نجات پیدا کنند.

با دوربین خبرگزاری تسنیم سری به این ایستگاه سلامت زدیم تا از حال و هوای عزاداران حسینی که به این ایستگاه صلواتی و سلامت مراجعه کردند باخبر شویم.

یکی از پرستاران به دوربین تسنیم گفت: ما پرستاران و پزشکان بسیجی نذر سلامت کردیم تا در این دهه محرم سلامت عزاداران حسینی را پایش کنیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم برپایی چنین ایستگاه‌هایی در کنار مراسم مذهبی بیشتر برگزار شود تا مردم از سطح سلامت خود مطلع شوند.

یکی از مراجعه‌کنندگان نیز با مفید توصیف کردن ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان خواستار برپایی بیشتر این خدمات شد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از مردم توان رفتن به پزشک و هزینه ویزیت ندارند و این کار به آنان کمک می‌کند تا از سلامت خود باخبر شوند و بیشتر مراقب باشند.

یکی از برگزارکنندگان ایستگاه صلواتی گفت: پاتوق فرهنگی و هنری بسیج گیلان و انجمن داوطلبان اهدای خون گیلان در کنار بسیج جامعه پزشکی این ایستگاه صلواتی را به همراه ایستگاه سلامت برپا کردند.

وی عنوان کرد: با ترویج فرهنگ اهدای خون این امر خداپسندانه را هرچه بیشتر در جامعه منتشر می‌کنیم.

یکی دیگر عزاداران حسینی اظهار داشت: ارائه خدمات سلامت به مردم بسیار کمک‌کننده است تا زنگ اخطاری برای حفظ سلامتی‌شان شود.

وی خاطرنشان کرد: تداوم برپایی ایستگاه سلامت در کنار ایستگاه‌های فرهنگی کار زیبایی است که این روزها شاهد برپایی آن در رشت هستیم.

انتهای پیام/ ز

R7877/P41362/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت هفته سلامت گفت: مدافعان سلامت امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به استقبال برنامه‌های هفته سلامت می‌روند.

او با اشاره به کنترل بیماری‌های واگیر از جمله پشه آئدس افزود: این پشه با شناسایی درست کانون‌ها و مه پاشی‌های درست کنترل و مهار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آماده‌باش همه‌جانبه نظام سلامت در همه ادوار اشاره و تصریح کرد: بهداشت و درمان همیشه در خط مقدم خدمت به مردم بوده است.

دکتر آشوبی از اجرای موفق طرح ملی سلامت (غربالگری دیابت و فشار خون بالا) در گیلان خبر داد و گفت: در این طرح ملی که از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی ماه سال گذشته انجام شد، از جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار نفری هدف در این استان، بیش از یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر بالای ۱۸ سال شرکت کردند.

او انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و تروما را ۳ عمده دلیل تهدیدکننده سلامتی در گیلان برشمرد و افزود: تمام تلاش نظام سلامت استان غربالگری سرطان‌ها، فشارخون و دیابت و همچنین اقدامات و تعریف راهکاری راهبردی و عملیاتی برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات است و خوشبختانه اجرای طرح‌های نظام سلامت تا حدودی این تهدیدات را کنترل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع را یکی از راهبرد‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و تصریح کرد: این دانشگاه در تمامی بحران‌های پیش‌آمده، پیش‌بینی‌شده و همچنین رخداد‌ها و حوادثی نظیر حادثه لنگرود، بحران سیل آستارا، چهارشنبه آخر سال و سایر تلاش کرده تا جریان رسانه‌ای را به دست بگیرد و خود راوی حوادث و رخداد‌ها باشد.

دکتر آشوبی همچنین به اجرای طرح سلامت خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار خانوار اشاره کرد و گفت: امسال در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیرو‌های مورد نیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

به گفته او، شبکه بهداشت در گیلان یکی از مزیت‌های نسبی این استان در کشور است که در بحران کرونا به سبب داشتن همین شبکه منسجم توانست در طرح شهید سلیمانی موفق شود و پیش از سایر استان‌ها این بیماری منحوس را کنترل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • به صدا درآمدن زنگ زمین پاک و آوای سلامت در گیلان
  • برپایی ایستگاه‌های حال خوب سلامت در معابر پر تردد
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال
  • آغاز به کار ۲۶ ایستگاه تندرستی همزمان با هفته سلامت