Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین رجبی دوانی کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با موضوع نماد شقاوت و معرفی دشمنان امام حسین (ع)، به زندگی «حرمله بن کاهل اسدی» یکی از دشمنان و خائنین واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: «حرمله بن کاهل اسدی» که لعنت خدا بر او باد یکی از جنایتکاران سرشناس فاجعه کربلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از عجیب‌ترین اتفاق‌های واقعه عاشورا این است که او از همان قبیله‌ای است که حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه هستند. حرمله که بویی از عاطفه نبرده بود در فاجعه کربلا برای خوش رقصی پیش دستگاه پلید اُمَوی هنگامی که امام حسین علیه السلام برای وداع با خاندان خود به خیمه گاه آمده بودند، بنابر نقل مشهور هنگامی که علی اصغر علیه السلام طفل شیرخوار خود را در آغوش گرفته بود و می‌خواست او را ببوسد، هدف تیر خود قرار داد. حرمله می‌توانست خود امام را هدف قرار دهد، اما چنان شقاوت و قساوتی در دل داشت که می‌خواست داغی بزرگتر بر دل اهل بیت (ع) بگذارد و به همین دلیل حنجره علی اصغر (ع) را هدف تیر سه شعبه قرار داد و او را در آغوش پدر به شهادت رساند.

همچنین بنا بر نقلی دیگر هنگامی که امام علیه السلام تشنگی علی اصغر (ع) و بی تابی طفل شش ماهه خود را دید، او را به میان لشکر اشقیأ آورد و خطاب به آنان فرمود: اگر به ما رحم نمی‌کنید و آب را بر ما بسته اید، این کودک خردسال از تشنگی در شرف مرگ است، خود او را سیراب کنید و به نزد ما بازگردانید. در این میان حرمله لعنت الله علیه طفل شیرخوار دشت نینوا را با خوی حیوانی و پلید مورد هدف تیر سه شعبه خود قرار داد. این فرد سنگ دل همچنین قاتل عبدالله ابن الحسن علیه السلام فرزند خردسال امام حسن مجتبی علیه السلام بر روی سینه امام حسین (ع) نیز هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در قساوت و بد دلی او همین بس که وقتی امام سجاد (ع) شنید که مختار در کوفه به خون خواهی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قیام کرده است و جنایتکاران کربلا را به سزای اعمالشان می‌رساند، از منهال بن عمر که در کوفه بود، از او سوال کردند که آیا حرمله نیز به سزای اعمال خود رسیده است؟ منهال عرض کرد که من تا کوفه بودم او به دست مختار نیفتاده بود.

امام سجاد (ع) دست به دعا برداشتند و فرمودند که خدا تیزی آهن و سوزش آتش را به او روا دارد. وقتی مختار خبردار شده که حرمله در محل «کناسه کوفه» مخفی شده است، او را از مخفیگاه خود بیرون کشید و دستور داد دست و پای او را قطع کنند و همین موقع منهال به یاد دعای امام سجاد (ع) افتاده و تکبیر بلندی در رسای ایشان گفت، وقتی مختار علت را سوال کرد، منهال دعای امام سجاد علیه السلام را برای او شرح داد و این جا بود که مختار به شکرانه آنکه دعای امام به دست او به اجابت رسیده است از مرکب خود فرود آمد و دستور داد که جسد منحوس حرمله را به آتش بکشند. تا نماز شکر مختار تمام شد تل خاکستری از جسد حرمله باقی مانده بود و دعای امام که تیزی آهن و سوزش آتش برای این جنایتکار دشت کربلا بود به اجابت برسد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم محرم97 مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد

رضا خوش تراش پسندیده مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: همزمان با فرارسیدن پنجم اردیبهشت ماه و سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مرکز هنرهای تجسمی انقلاب (مهتا) بنا بر یکی از فرمایشات ویژه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع شکست آمریکا در قالب یک طرح گرافیکی تازه ترین تولید خود را رونمایی کرده است، این طرح با وام گرفتن از این سخن از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «شن‌ها مامور خدا بودند» تولید شده است.

خوش‌تراش پسندیده با بیان اینکه موضوع شکست و درهم کوبیده شدن استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب، کنش‌های فرهنگی و سیاسی را پیش رو دارد لذا این اداره برخود واجب دانست که این موضوع اهمیت ویژه ای برای بسیج داشته و در همین راستا بایستی تولیدات فاخر و ویژه ای را در دستور کار قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری که همگی از جهان بینی والایی برخوردارند، اداره هنرهای تجسمی بسیج در نظر داشته که در راستای منویات ایشان این نوع محتواها و طرح ها را به منصه ظهور دربیآورد.

جهت دریافت فایل طرح ها به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز