Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:26:18 GMT

صنعا: جهانیان عربستان و امارات را مسئول جنگ یمن بشناسند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۳۹۳

صنعا: جهانیان عربستان و امارات را مسئول جنگ یمن بشناسند

تهران - ایرنا - یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعا با بیان اینکه نامه اخیر امارات به شورای امنیت کذب محض بود، از جامعه بین المللی خواست تا عربستان و امارات را مسئول جنگ چهارساله در یمن و تبعات جنایی، حقوقی و اقتصادی آن اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن 'سبأ' ، این مقام که به نامش اشاره نشده است، تصریح کرده که نامه «لانا زکی» نماینده دایم امارات در سازمان ملل متحد به رئیس شورای امنیت که در 14 سپتامبر (24 شهریور ماه) فرستاده شده مضحک و کذب بوده که در آن واقعیت ها تحریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود که نماینده امارات به عمد تلاش دارد تا اذهان اعضای شورای امنیت را منحرف کند درحالی که عربستان و امارات در روند حضور نمایندگان یمن در نشست صلح در ژنو سنگ اندازی کرده و از ابتدا نیز خواهان شروع مذاکرات نبودند.
این منبع یمنی گفت که نامه امارات اثبات کافی برای تجاوزی است که یک کشور عضو سازمان ملل متحد علیه کشوری دیگر که عضو این سازمان است، انجام داده و آن را تهدید می کند و این نقض آشکار قطعنامه سازمان ملل متحد است.
وی از جامعه بین المللی، شورای امنیت و بخصوص پنج کشور عضو دایم این شورا خواست تا عربستان و امارات را مسئول این تجاوز به یمن از 26 مارس 2015 و تبعات جنایی، حقوقی، مالی و اقتصادی آن بدانند.
نشست ژنو قرار بود اولین گفت و گوی طرف های یمنی بعد از توقف نشست های کویت باشد.
این نشست در حالی که هیات انصارالله در ژنو حضور نیافت، 8 سپتامبر (17شهریورماه) بی نتیجه پایان یافت.
در تازه ترین گزارش ها از یمن، سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهید» روز چهارشنبه هشدار داد که گرسنگی در یمن جان پنج میلیون کودک یمنی را تهدید کرده و جنگ در بندر الحدیده این آمار را بالا برده است.
ائتلاف عربی به سردمداری عربستان برای اولین بار در تاریخ 25 مارس 2015 به یمن حمله کرد. هواپیماهای پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس(عربستان، امارات عربی متحده، قطر، کویت و بحرین) به همراه مغرب، مصر، اردن و سودان در این حمله مشارکت داشتند و سومالی نیز اجازه استفاده از پایگاه‌های نظامی خود برای حمله را داده‌ است.
این حملات در پشتیبانی از دولت عبد ربه منصور هادی و بر ضد انصارالله و پشتیبانان علی عبدالله صالح رئیس‌ جمهوری پیشین یمن صورت گرفت.
طبق اعلام مقامات سازمان ملل، جنگ یمن تا کنون بیش از 28 هزار کشته و زخمی و 3 میلیون بی خانمان به جا گذاشته است. هزاران نفر از مردم این کشور به خاطر سوءتغذیه، بیماری و دسترسی نداشتن به مراکز بهداشتی جان خود را از دست دادند.
خاورم**9366**1723

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن ائتلاف عربي عربستان و امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم در کنار ایمن سازی راه‌ها، مهمترین ضرورت ارتقای ایمنی جاده‌ای است.

او افزود: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه‌ها نداشته اما در ارتقای ایمنی راه‌ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جهانیان با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء ایمنی در راه‌های استان، گفت: عمده تصادفات در جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان بوده که رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ ترافیکی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده‌ها ایفا کند.

او بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر تاکید کرد و افزود: باید با تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی فرهنگ استفاده ازحمل ونقل عمومی درجامعه نهادینه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس