Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@09:53:03 GMT

سقوط یک پله ای شاگردان کی‌روش در رنکینگ فیفا

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۵۱۳

تیم ملی ایران با وجود پیروزی یک بر صفر در برابر ازبکستان در آخرین فیفا دی  یک پله در رنکینگ فیفا سقوط کرد.


به گزارش ورزش سه، ایران با 1474 امتیاز در رده سی و سوم جهان قرار گرفته است. شاگردان کی روش با وجود سقوط یک پله ای در رنکینگ فیفا هم چنان تیم اول آسیا بشمار می روند.


صدر جدول در اختیار تیم بلژیک است که در جام جهانی 2018 نمایش شگفت انگیزی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در بازی دوستانه بعدی به مصاف بولیوی می رود. این بازی 24 مهرماه در استادیوم آزادی تهران برگزار می شود.

 

 

 

تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی برتری ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم؛ بهشت امیدواران

دلایل پیروزی دلچسب ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم اراک را می‌توان در بازی‌خوانی و تعویض‌های هدفمند ربیعی در کنار میل به برتریی‌جویی تا آخرین دقایق بازیکنان این تیم خلاصه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز گذشته با برگزاری 2 دیدار خاتمه یافت که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر با نتیجه 2 بر یک از سد تیم آلومینیوم اراک گذشت.

رقابت‌های لیگ برتر به هفته‌های پایانی خود رسیده و ذوب‌آهن در دیداری که نتیجه آن تأثیر چندانی در جدول نداشت، از سد آلومینیوم اراک گذشت تا طلسم ناکامی‌های سبزپوشان اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر  بعد از گذشت شانزده هفته بشکند.

این دیدار در شرایطی برگزار شد که با توجه به شرایط و جایگاه دو تیم در جدول، هیچ کدام از آنها نیاز چندانی به برد نداشت و همین فاکتور در کنار شباهت نوع بازی ذوب‌آهن و آلومینیوم باعث شده تا بازی بار فنی چندان‌ بالایی نداشته باشد، با این حال میل به برتریی‌جویی سبزپوشان اصفهانی بیشتر بود و بازی‌خوانی خوب و تعویض‌های درست ربیعی، 3 آشنایان شیرین را برای گلندوهای اصفهانی به آرمان آورد.

ذوب‌آهن با این پیروزی 33 امتیازی شده و با توجه به نتایج سایر بازی‌ها، به رده هفتم جدول صعود کرد؛ آلومینیوم اراک نیز این نتیجه 30امتیازی باقی ماند و به رده دهم جدول سقوط کرد.

ذوب‌آهن برد به موقعی به دست آورد؛ سبزپوشان اصفهانی در شروع نیم‌فصل دوم شرایط خوبی نداشتند و در ورطه ناکامی و بدشانسی‌های عجیب و غریب دست و پا می‌زدند، از دو هفته قبل روند رو به رشدشان را شروع کرده بودند و برای فاصله گرفتن از بحران و بازگشت دوباره به لیگ، به 3 امتیاز این بازی نیاز داشتند. این پیروزی با ارزش می‌تواند شرایط ذوب‌آهن را برای ادامه فصل بهبود بخشیده و سبزپوشان اصفهانی را از نظر روانی به اوج آمادگی برساند.

ذوب‌آهن روز گذشته بازی باکیفیتی را به نمایش گذاشت و مزد برتری خودش را گرفت. ذوبی‌ها در چند هفته اخیر از نظم تاکتیکی و انسجام تیمی بهتری برخوردار شده‌اند و ضرب‌آهنگ حرکتی ذوب‌آهن در طول بازی بهبود یافته و بازیکنان تیم با تفکرات ربیعی به همخوانی لازم رسیده‌اند. شاگردان ربیعی در هفته‌های اخیر با نظم و برنامه بیشتری بازی می‌کنند و روند حرکتی این تیم در طول بازی هدفمندتر شده و مجموع این عوامل در کنار آنالیز دقیق از شیوه بازی آلومینیوم، به پیروزی روز گذشته انجامید.

ذوب‌آهن روز گذشته هم مطابق با هفته‌های اخیر، رو به ارائه فوتبال واکنش‌گرایانه آورد و تلاش کرد تا با واگذار کردن مالکیت توپ به بازیکنان آلومینیوم، کنترل فضاهای زمین را در دست بگیرد و با طراحی حملات پرسرعت به گل برسد. ذوبی‌ها در فاز هجومی تلاش کردند با استفاده از پاس‌های عمقی، شوت‌های از راه دور، ضربات ایستگاهی و ارسال از جناحین خلق موقعیت کنند و بر همین اساس موفقیت‌های خوبی را نیز به‌‌ وجود آوردند. شاگردان ربیعی اگرچه در برخی از فاکتورهای فوتبال هجومی از جمله مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس ضعیف‌تر از بازیکنان آلومینیوم ظاهر شدند اما در خلق موقعیت بهتر عمل کرده و امید به گل بالاتری داشتند.

ربیعی  که در فصل جاری ذوب‌آهن را با آرایش 2_5_3 به زمین می‌فرستاد و با کم کردن فاصله بین خط دفاع و میانی، به دنبال تجمع در زمین خودی، گل نخوردن و استفاده از ضد حملات بود، مقابل آلومینیوم نیز تیمش را با همان آرایش به میدان فرستاد و به دنبال ارائه یک بازی درگیرانه و واکنش‌گرایانه بود و قصد داشت با بهره گرفتن از برتری تعداد هافبک‌های خود، نیمه میانی را شلوغ کرده و در ضد حملات پرسرعت، به گل برسد.

ذوبی‌ها در نیمه نخست با استفاده از پرسینگ شدید و دوندگی بی‌امان، ارتباط بین خط حمله و هافبک آلومینیوم را قطع کردند و اجازه خلق موقعیت چندانی به آنها ندادند. شاگردان ربیعی با استفاده از فرارهای سریع و ارسال‌های عمقی و کشاندن توپ به کناره‌ها بارها خط دفاعی پدیده را به‌هم ریخته و از ضعف‌های دفاعی این تیم نهایت بهره را بردند. با این حال نوع نمایش شاگردان رحمتی باعث شد که سبزپوشان اصفهانی در نیمه دوم تغییر تاکتیک داده و رو به اجرای یک فوتبال کاملاً هجومی بیاورند.

یکی از نکات موثر پیروزی روز گذشته ذوب‌آهن، به تعویض‌های ربیعی بر می‌گردد؛ سرمربی ذوب‌آهن در نیمه دوم آنالیز دقیقی از نقاط ضعف و قوت آلومینیوم به دست آورد و بر همین اساس با اضافه کردن محسن آذرباد، فردین یوسفی و ارشیا سرشوق به ترکیب تیمش، ورق را به سود ذوب‌آهن چرخاند و باعث شد تا ضرب‌آهنگ حرکتی این تیم در فاز هجومی بهبود یابد‌.

علاوه بر این محمدجواد محمدی نیز روز خوبی را پشت سر گذاشت و بازی درخشانی ارائه کرده و موقعیت‌های زیادی برای تیمش پی‌ریزی کرد..

آمار بازی نشان می‌دهد که بازیکنان ذوب‌آهن روز گذشته 14 بار به سمت دروازه پدیده شوت زدند که از این تعداد 8 شوت آنها درون چارچوب بود و 2 گل به ثمر رساندند. بازیکنان آلومینیوم نیز 6 بار به سمت دروازه ذوب‌آهن شوت زدند که از این تعداد  هیچ کدام از شوت‌های آنها درون چارچوب نبوده است.

یکی از نکات ثبت دیدار روز گذشته بازی انسجام تاکتیکی قابل قبول و ساختار دفاعی منظم تیم ذوب‌آهن بود؛ تیم ربیعی در هفته‌های اخیر از انسجام و ساختار دفاعی خوبی برخوردار شده و در اکثر بازی‌ها در فاز دفاعی عملکرد خوبی از خود به جای می‌گذارد و همین امر منجر به بهبود ضرب‌آهنگ حرکتی ذوب‌آهن در طول بازی شده و توان هجومی این تیم را هم افزایش داده است.سبزپوشان اصفهانی روز گذشته نیز در فاز دفاعی عملکرد مناسبی داشتند و مدافعان این تیم توانستند با اجرای دقیق پرسینگ و پوشش فضاهای بازی مانع شکل‌گیری حملات آلومینیوم شوند.

یکی دیگر از نقاط قوت ذوب‌آهن دوندگی بالای بازیکنان و پوشش تمامی فضاهای زمین بود. شاگردان ربیعی در این دیدار بارها با دوندگی‌های خود بازیکنان آلومینیوم را وادار به انجام خطا کرده و در زمان دفاع نیز مانع شکل‌گیری حملات این تیم می‌شدند. سبزپوشان اصفهانی در طول بازی به خوبی فضاهای مختلف زمین را پوشش داده و به هافبک‌های آلومینیوم اجازه فضاسازی و طراحی حملات را ندادند.

در مجموع می‌توان دلایل پیروزی دلچسب ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم اراک را در بازی‌خوانی و تعویض‌های هدفمند ربیعی در کنار میل به برتریی‌جویی تا آخرین دقایق بازیکنان این تیم خلاصه کرد.

در آن سو بازیکنان آلومینیوم اما عملکرد مناسبی مقابل ذوب‌آهن نداشتند. شاگردان حسینی در این بازی با اتکاء به قدرت خط میانی و مهاجمان‌شان به دنبال ارائه یک بازی مالکانه و هجومی بودند و قصد داشتند تا از ضعف شاگردان ربیعی روی توپ‌های ارسالی از جناحین و ضربات ایستگاهی به گل برسند، اما پرسینگ سنگین ذوبی‌ها و قطع توپ‌های مدوام هافبک‌های ذوب‌آهن این اجازه را به آنها نداده و با خارج شدن بخش هجومی آلومینیوم از جریان بازی، عملاً این تیم در حالت تهاجمی زمین‌گیر شد.

شاگردان حسینی در حالت دفاعی تا اواخر بازی بدون اشتباه ظاهر شدند اما در دقایق پایانی اشتباهات فردی و خطا در جاگیری مدافعان بلای جان این تیم شد و در کمتر از 10دقیقه 2 گل را دریافت کردند.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • کلافگی حسینی از موقعیت‌های سوخته
  • ژشت‌های خاص ملی‌پوشان پس از صعود مقتدرانه
  • رنکینگ توپ طلا: صعود امباپه و کین، سقوط هالند
  • واکاوی برتری ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم؛ بهشت امیدواران
  • واکاوی پیروزی سپاهان مقابل ملوان؛ برد مهم
  • کلافگی حسینی از موقعیت‌های سوخته (عکس)
  • خلاصه بازی جذاب رئال مادرید و بارسلونا؛ پیروزی شاگردان آنچلوتی
  • پیروزی ذوب آهن و سپاهان مقابل حریفان
  • ۴+۵: معادله صعود و سقوط لیگ یک