Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی مردم ولایتمدار همدان با اقامه عزا و به راه‌انداختن دسته‌های عزاداری اوج ارادت خود را به پیشگاه ملکوتی سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش ابراز کردند. ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مردم ولایتمدار همدان در عاشورای حسینی همزمان با دیگر نقاط کشور در سوگ نشستند و با عرض ارادت به پیشگاه ملکوتی ائمه هدی(ع)  به عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم خطه الوند از ابتدای صبح به خیابان‌ها آمده و همراه با دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا بر سر و سینه زدند.

مردم خداجوی همدان علاوه بر به اهتزار درآوردن پرچم‌های عزا با به صدا در آوردن طبل‌ها و سنج‌ها بانگ عزا را در تمام شهر طنین‌انداز کردند تا این گونه خود را شریک در غم و ماتم اهل بیت(ع) نشان دهند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع آب، شربت، کماج و شیر نذری، دود کردن اسفند و به راه‌اندازی هیئت‌های سقایی وگروه‌های تعزیه برای بیان واقعه عاشورا، از دیگر سنت‌های مرسوم مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی است.

حضور پر شور جوانان در کنار پیرغلامان حسینی که عمری را در ارادت و محبت به اهل بیت پیامبر(ع) سپری کرده‌اند در قالب دسته‌های عزاداری این پیام امام معصوم را تاکید می‌کنند که همانا از شهادت حسین(ع) حرارتی در قلوب شیعیان است.

حضور شیرخوارگان و کودکان که مشتاقانه پرچم‌های سبز، سرخ و مشکی را به دست گرفته و یا با زدن طبل و سنج در پی نشان دادن ارادت خود به سرور و سالارشهیدان بودند بیش از هرچیز دیگری  خودنمایی می‌کرد.

جوانان نیز با به راه‌انداختن دسته‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی و مداحی در کنار پیرغلامان حسینی رونق دیگری به هیئت‌های عزدارای بخشیده بودند و نشان دادند همچون جوانان عاشورایی 8 سال دفاع مقدس آماده جانفشانی در راه سرور و سالار شهیدان هستند.

مردم همدان پس از عرض ارادات به پیشگاه مقدس و ملکوتی قطب عالم امکان حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا فدا با به صدا در آمدن بانگ ملکوتی اذان به تاسی از سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا نماز ظهر عاشورا را به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان همدان آیت‌الله طه محمدی در پیاده راه بزرگ امام خمینی (ره) اقامه کردند.

انتهای پیام/ح

R41405/P1357/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد الجزایر درخواست کرده است شورای امنیت سازمان ملل درباره گور‌های دسته جمعی کشف شده در نوار غزه در اواخر آوریل یک نشست غیرعلنی در روز سه شنبه برگزار کند.

در اواخر آوریل، شبکه الجزیره گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته جمعی با ۱۸۰ جسد را در داخل مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در غزه کشف کردند، جایی که نیرو‌های اسرائیلی در اوایل این ماه از آن خارج شده بودند. شبکه خبری سی ان ان بعداً به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این مکان پیدا شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت به منظور اثبات حقایق دسترسی بازرسان بین المللی به گور‌های دسته جمعی در غزه ضروری است. مقامات اسرائیلی گفتند که آنها در این موضوع دخالتی نداشته است.

به گفته مقامات محلی، تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه کشته شده اند.

دیگر خبرها

  • عزاداری مردم استان همدان، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • مراسم دسته روی عزاداری شهادت امام صادق(ع) در شهر توپ آغاج
  • عزاداری و دسته‌روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در قروه برگزار شد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • عزاداری مردم فهرج در عزای امام صادق+فیلم
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر