Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:26:32 GMT

نماز ظهر عاشورا در استان یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۵۷۶

نماز ظهر عاشورا در استان یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران وفادارش، امروز ( پنجشنبه ) با حضور عزاداران حسینی در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور و بر اساس سنت دیرینه، عزاداران بعد از سوگواری در مظلومیت شهدای دشت کربلا، نماز جماعت ظهر عاشورا را اقامه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراسم ابتدا با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و مرثیه‌خوانی توسط ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و سخنزانی در خصوص فلسفه قیام امام حسین(ع) انجام شد.
نماز ظهر عاشورا با حضور مردم ولایتمدار و دسته‌های عزادار در شهر یزد به امامت آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار شد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، نماز ظهر عاشورا با حضور قشرهای مختلف مردم در 21 شهر و تعدادی از روستاهای شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه، مهریز، تفت، اشکذر، میبد و اردکان و یزد در فضایی معنوی اقامه شد.
همچنین آیین سنتی نخل برداری عصر امروز در مناطق مختلغ استان یزد برگزار می‌شود.
7536/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي عاشورا نمازظهر استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی

 حسینی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

 وی گفت:اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستا‌های استان نیازمند تامین و جاگذاری ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

حسینی افزود: ماموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستا‌های هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا با جدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ طرح آب روستایی ساخت ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تنش آبی در سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در مناطق روستایی یکی از رسالت‌های اصلی و مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجه به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم عنوان کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به مناطق محروم قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا بدون وقفه به صورت جدی هم در حوزه آبرسانی به روستا‌های هدف و هم در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود
  • هزار دانش‌آموز پسر البرزی بهار تکلیف خود را جشن گرفتند
  • اوقات شرعی اهواز، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد
  • نسبت به نماز مساجد و مدارس نیز باید توجه ویژه‌ای شود