Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@09:51:05 GMT

نماز باشکوه ظهر عاشورا در گیلان اقامه شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۶۱۳

نماز باشکوه ظهر عاشورا در گیلان اقامه شد

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، همانگونه که امام حسین(ع) در کارزار عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر، انجام فریضه الهی نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه تیرهای جفا، نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد؛ با طنین انداز شدن نوای اذان، سوگواران حسینی که در میادین مرکزی و مساجد جامع شهرهای مختلف استان مشغول عزاداری بودند، در صفوفی به هم فشرده به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان، نماز ظهر را به جماعت اقامه کرده و عزاداری خویش را از سر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان، بقعه فاطمه اخری (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) در شهر رشت پذیرای بسیاری از عزادارانی است که از نقاط مختلف استان برای زیارت این مکان مقدس آمده اند.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در سایر شهرها و روستاهای گیلان با حضور چشمگیر سوگواران حسینی است.
2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امام حسین امام رضا عاشورا عزاداری نماز رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

فرازی از زیارت عاشورا گویای آن است که باید دید اول‌بار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در فرازی از زیارت عاشورا می‌خوانیم «فَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْكُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؛وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَ أَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتِی رَتَّبَكُمُ اللّٰهُ فِیها، وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللّٰهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتالِكُمْ»؛ یعنی خدا لعنت کند امّتی که بنای ستم و بی‌داد بر شما اهل‌بیت را بنیان کردند و خدا لعنت کند قومی که شما را از مقامتان دور کرد و از مرتبه‌هایتان برکنار نمود، مرتبه‌هایی که خدا شما را در آن‌ها جای داد و خدا لعنت کند امّتی که شما را کشتند و خدا لعنت کند آنان را که امکانات و توان جنگ با شما را برای ایشان تدارک دیدند،

در این بخش از زیارت عاشورا 4 مرتبه به چهار گروه لعن فرستاده می‌شود:
1. آنها که اساس ظلم و جور را علیه اهل بیت علیهم‌السلام بنا کردند و آن را عادی‌سازی کردند  2. آنها که اهل بیت را از جایگاهشان منع کردند و مقامی که خداوند به ایشان عطا کرده بود زائل کردند   3. آنها که  دست به قتل ائمه زدند   4. آنها که عامل و زمینه‌ساز قتل عترت شدند.

توطئه معاویه و خط نفاق در بسترسازی واقعه عاشورا عیان بود

این فراز از زیارت عاشورا گویای آن است که واقعه غمبار کربلا دارای پیشینه‌ای عمیق است. فارغ از اینکه به صورت مصداقی به تاریخ قبل از رویداد عاشورا بپردازیم، همین گزاره‌ها در زیارت عاشورا کافی است انسان را با حقیقت ماجرا آشنا کند؛ یعنی باید دید اول‌بار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. این دو گزاره اول، اساس ماجرای شهادت رساندن امام حسین علیه‌السلام را نشان می‌دهد.

خلاصه وضعیت امت اسلام از رحلت نبوی تا قیام حسینی

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن