Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:50:01 GMT

مهاباد در عاشورای حسینی غرق در ماتم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۶۵۴

مهاباد در عاشورای حسینی غرق در ماتم شد

مهاباد -ایرنا- عاشقان و شیفتگان اهل سنت و تشیع خاندان عصمت و طهارت (ع) مهاباد در جنوب آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در روز عاشورای حسینی غرق در سوگ و ماتم شدند.

به گزارش ایرنا، ماه محرم را در مهاباد می توان نماد اتحاد شیعه و سنی در آذربایجان غربی عنوان کرد زیرا در این ماه مسلمانان با ارج نهادن به سنت های یکدیگر به طور مشترک به عزاداری می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این شهرستان امروز /پنجشنبه/ همزمان با عاشورای حسینی نیز در قالب دسته های سینه زنی و زنجیز زنی با عبور از خیابان های شهر به عزاداری و سوگواری پرداخته و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند. 
شیفتگان امام حسین (ع) در این شهرستان در قالب هیات های عزاداری از ساعات 10 صبح امروز با اجتماع در میدان شهدای مهاباد با انجام مراسم سینه زنی و زنجیر زنی در سوگ شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان به سوگواری پرداختند.
عزاداران حسینی در مهاباد پس از گذشتن از چند خیابان در مسجد چهارده معصوم این شهرستان گرد آمده و با سینه زنی و عزاداری و نشان دادن غم و اندوه خود از واقعه عاشورا، ارادت خود را نسبت به اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت عباس(ع) و دیگر شهدای کربلا ابراز کردند.
مردم و هیات های مذهبی مهاباد و دیگر شهرهای جنوب استان از اول محرم با برافراشتن بیرق های عزا و نصب پرده های سیاه بر در و دیوار منازل، ادارات، بازار، مساجد، حسینیه ها و تکایا در عزای حضرت امام حسین(ع) به سوگ نشسته اند.
مراسم عزاداری تا ظهر این روز ادامه داشت و پس از آن عزاداران به یاد آخرین نماز سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است، در این شهرستان مسلمانان اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند.
عزاداری برای امام حسین (ع) در مهاباد و سایر شهرهای کردنشین جنوب آذربایجان غربی شیعه و سنی نمی‌شناسد و مردم اهل سنت نیز پا به‌ پای شیعیان برای ذکر مصیبت‌های امام حسین (ع) در این ایام عزاداری می‌کنند.
ماه محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا برای اهل سنت بخاطر شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
9903/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محرم عزاداري عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم انضباطی دیدار آلومینیوم و استقلال؛ محرومیت تعلیقی سید حسین حسینی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای کاپیتان تیم استقلال تهران یک جلسه محرومیت تعلیقی و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفت.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال تهران از هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در حالی با برتری یک بر صفر آبی‌های پایتخت به اتمام رسید که در جریان بازی و پس از پایان آن، حواشی و اتفاقات متعددی رخ داد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بررسی دقیق گزارش ناظر مسابقه و تطبیق موضوع با مقررات انضباطی، آراء مربوط به این دیدار را به شرح ذیل اعلام کرد:

باشگاه آلومینیوم اراک

تخلف: استفاده از الفاظ توهین‌آمیز و پرتاب اشیاء از سوی تماشاگران منتسب و ورود تماشاگر به داخل زمین مسابقه

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات: ۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی+اجرای یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقه رسمی موضوع دادنامه تعلیقی شماره ۲۰۶۹ پس از قطعیت دادنامه(قابل تجدیدنظر)

حامد بصیری(بازیکن آلومینیوم اراک)

تخلف: رفتار غیرورزشی

مستند: ماده ۶۴

تنبیهات: ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی(قابل اجرا_قطعی)

باشگاه استقلال

تخلف: استفاده از الفاظ توهین‌آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی(قابل تجدیدنظر)

سیدحسین حسینی(بازیکن استقلال)

تخلف: نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه

مستند: مواد ۵۱ و ۵۵

تنبیهات: یک جلسه محرومیت که به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود+۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی(قابل تجدیدنظر)

محمدحسین مرادمند(بازیکن استقلال)

تخلف: بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه

مستند: ماده ۵۵

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

دیگر خبرها

  • ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!
  • معرفی نفرات برتر ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟
  • دروازه‌بان استقلال چه کار باید می‌کرد/ با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی
  • حکم انضباطی دیدار آلومینیوم و استقلال؛ محرومیت تعلیقی سید حسین حسینی
  • محرومیت یک جلسه‌ای حسین حسینی؛ مرادمند جریمه نقدی شد
  • سید حسین حسینی نقره داغ شد!