Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@13:06:37 GMT

سوگواری سید و سالار شهیدان در سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۶۸۸

سوگواری سید و سالار شهیدان در سیستان وبلوچستان

مردم استان سیستان وبلوچستان همزمان با روز عاشورا، به عزاداری در سالروز شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان (ع) و یاران باوفای ایشان پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مردم شیعه و سنی استان سیستان وبلوچستان امروز پنج شنبه ۲۹ شهریور ۹۷ همزمان با ۱۰ محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری و روز عاشورای حسینی، به عزاداری و سوگواری در سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم عزادار و سیاه پوش این استان ضمن برپایی محافل و اجتماعات روضه خوانی و نوحه خوانی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، راه اندازی دسته های عزاداری، و همچنین قرائت زیارت عاشورای امام حسین (ع)، تعزیه خوانی و اجرای برخی آیین‎های سنتی، در سوگ و مظلومیت شهدای کربلا به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع)، اشک ماتم می‌ریزند و بر سر و سینه می‎زنند.
در این روز هیئت های مذهبی شهرستان زاهدان به سمت میدان امام حسین (ع) محل اجتماع بزرگ عاشوراییان واقع در گلزار شهدا جنب مسجد حضرت جواد الائمه (ع) اقدام به مراسم دسته روی و عزاداری می کنند.
در پایان مراسم روز عاشورا هیئت های مذهبی برای اقامه نماز ظهر عاشورا به مدت 30 دقیقه عزاداری را متوقف کرده و سکوت می کنند زیرا پیام عزاداری محرم اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و اهمیت دادن به نماز اول وقت است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیسی گفت: باد و باران دو روز گذشته در این استان باعث خسارت به ۶۲ اصله پایه برق در شهرستان‌های سراوان، جالق، ایرانشهر، نگور، سرباز و راسک شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان،افزود: تخریب پنج دستگاه ترانسفورماتور و پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط از جمله سایر خسارت وارد شده به شبکه توزیع برق این مناطق است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموع شبکه برق این مناطق پایدار است، گفت: با توجه به ادامه وضعیت جوی برق برخی از مناطق دچار خاموشی موقتی می‌شود که به محض اطلاع پرسنل عملیاتی این شرکت، خاموشی‌ها برطرف می‌ شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: با انتشار هشدار سازمان هواشناسی، مبنی بر وقوع رگبار موقتی و شدید باران، تگرگ، تند باد لحظه‌ای و رعد و برق در برخی از شهرستان‌های استان تمامی نیروهای این شرکت به حالت آماده باش کامل در آمده اند.
وی افزود: طغیان رودخانه‌های فصلی و نبود راه دسترسی از جمله مشکلات اصلی در مواقع بحرانی است.
رئیسی با بیان اینکه وزش باد شدید و باران‌های فصلی از جمله اتفاقات طبیعی این منطقه است که همواره خسارت بسیاری به شبکه توزیع برق وارد می‌کند، گفت: شهروندان در زمان ناپایداری وضعیت جوی (بارندگی، آبگرفتگی معابر و طوفان شدید) از نزدیک شدن به تاسیسات برق جدا خودداری و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را به سامانه ۱۲۱ (مراکز اتفاقات برق) اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • آمادگی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در جنوب سیستان وبلوچستان
  • نماینده ولی‌فقیه درسیستان وبلوچستان:ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم
  • خسارت باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان وبلوچستان
  • مجروح شدن ۱۲ نفربراثر حمله سه سگ گرگ درجنوب سیستان وبلوچستان
  • تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر توسط ایرج خواجه امیری
  • برداشت بیش از ۹۰۰ هزارتن هندوانه خارج از فصل درسیستان‌وبلوچستان
  • گرامیداشت یادشهدای معلم حوادث تروریستی اخیر،سیستان وبلوچستان
  • مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا
  • خوشحالی مردم سیستان وبلوچستان ازحملات پهپادی به رژیم غاصب صهیونیستی