Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@10:14:38 GMT

۱.۵میلیون سیستانی آب ندارند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۷۵۷

۱.۵میلیون سیستانی آب ندارند

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس نسبت به خشک شدن تمام منابع آبی در استان سیستان و بلوچستان طی چند هفته آتی هشدار داد. علیم یارمحمدی با اشاره به آخرین وضعیت طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح خوشبختانه با موافقت و تصویب اعضای کمیسیون عمران مجلس، برای بررسی و تایید نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک و نیم میلیون نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان درگیر معضل کم آبی هستند/انتقال آب حیاتی است نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی یک و نیم میلیون نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان درگیر معضل کم آبی هستند و انتقال آب برای این مناطق بسیار ضروری و حیاتی است. نابودی منابع آبی چاه نیمه ها به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب مردم سیستان وی گفت: آب شرب مردم استان سیستان و بلوچستان وابسته به چاه نیمه ها بود که آب آن از رودخانه هیرمند تامین می شد، حال امروز این رودخانه کاملا در حال خشک شدن است. از طرف دیگر از منابع آبی چاه نیمه ها سالانه حدود ۳۰ میلیون متر مکعب تبخیر می شد و ۳۰ میلیون متر مکعب از این منابع نیز برای شهر زاهدان استفاده می شد. مهاجرت مردم منطقه سیستان و بلوچستان به علت کمبود آب یارمحمدی با هشدار نسبت به مهاجرت مردم منطقه سیستان و بلوچستان به مناطق دیگر به علت کمبود آب، ادامه داد: در شرایط کنونی مردم خود را برای مهاجرت و کوچ آماده می کنند، که این یک معضل بزرگ است، از این رو باید از تمام ابزارها برای ماندگاری جمعیت استفاده شود. طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور تا سال ۱۴۲۰ به اتمام می رسد وی ادامه داد: کارشناسان وزارت نیرو معتقد هستند که آب دریای عمان باید برای کل شرق کشور مورد استفاده قرار گیرد و برای آن باید یک پروژه چند ساله طراحی کردند به طوری که گفته می شود که این طرح تا سال ۱۴۲۰ به اتمام می رسد، اما ما معتقد هستیم که مردم استان سیستان و بلوچستان برای تامین آب در هفته های آتی خود با مشکل روبه رو هستند، حال چگونه باید چند سال برای اجرای پروژه صبر کنند. عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی وزارت نیرو باید تمام توان خود را برای حل مشکل کم آبی مردم استان سیستان و بلوچستان صورت دهد، تا در آینده شاهد بروز فجایع و معضلات اساسی در این مناطق نباشیم. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد، بنابراین محروم نیست، گفت: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا شریفی در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس دانشگاه زابل برگزار شد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد، همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است، به طوری که امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد، تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این راستا می‌تواند به امن شدن و خوشنامی و معرفی استعدادهای سیستان و بلوچستان کمک کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد، بنابراین محروم نیست، افزود: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

شریفی با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، تاکید کرد: ریش سفیدان و مسئولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم‌گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان را با هزینه کمتری مدیریت کنیم باید یک شورای مشورتی پیشکسوتان و ریش سفیدان و یک شورای مشورتی از جوانان، نوجوانان و نخبگان منتخب شناسایی شده این رویداد تشکیل دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاقات خوبی رقم خورد و تیم مدیریتی استان توانست به میزان چند برابر اعتبارات سالانه اعتبار جذب کند به طوری که پروژه‌های بزرگی در استان شروع شد و قرار است امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد شکوفایی استان باشیم.

شریفی عنوان کرد: عوامل و تفکرات شیطانی استکبار با رقم زدن حوادث راسک و چابهار، نقشه داشتند مانند سال 84 و جنایت تاسوکی، سیستان و بلوچستان را دچار ناامنی کنند و تمرکز مدیریتی و اجتماعی استان را بر هم زدند تا برنامه‌ها و مصوبات عقب مانده اجرا نشود، اما با هوشیاری مردم و مسوولان دیگر قرار نیست که ما درگیر این مسائل حاشیه‌ای شویم در این راستا شعار همه‌ مردم استان باید این باشد که سیستان و بلوچستان را باهم می‌سازیم.

وی با اشاره به محروم نبودن سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما در ذهن و فکر بعضی از مسوولان محروم هستیم، ما در روی زمین، استعدادها و نخبگانمان محروم نیستیم و باید استان را خودمان با کمک، تحمل و مهربانی هم مدیریت کنیم و این شدنی و دست یافتنی است.

شریفی تاکید کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های ویژه این رویداد، نگاه آینده پژوهی است و این امر باید تقویت شود و تمام آنچه را که به عنوان استعداد شناسایی کرده‌ایم صدد کنیم.

وی افزود: در بحث استعدادیابی و سرمایه‌سازی مشکلی نداریم، اما در بحث سرمایه‌‌داری و حفظ سرمایه نیروی انسانی مقداری ضعف داریم و باید تدبیر کنیم و اجازه ندهیم نخبگان هدر بروند و از نخبگان به بهترین شکل استفاده کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: ما به اندازه کافی در استان از تعصبات قومی و مذهبی هزینه داده‌ایم و باید حل شود و ما هنرمندان و بزرگانی داریم که تاریخ‌ساز شده‌اند.

وی افزود: معدل سیستان و بلوچستان معدلی رو به رشد و تیم استان تیم مقتدری است و ابقای مدیران بسته به رضایت مردم است و ما مدیران را براساس نظر مردم ارزیابی می‌کنیم.

شریفی با بیان اینکه یک پروژه تمام شده بهتر از 10 پروژه نیمه تمام است، تاکید کرد: مسئولان و نمایندگان مردم باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کرده و همه ما متمرکز شویم و آن را به نتیجه برسانیم و عقب ماندگی ها را باید جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسؤولان بود
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • اعلام جرم علیه مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان
  • حمایت دانش آموزان سیستانی و بلوچ از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی انتخاب شد
  • دهمرده: تقسیم استان سیستان و بلوچستان یک ضرورت و فرصت است