Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:03:32 GMT

نماز ظهر عاشورا در استان گلستان اقامه شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۸۱۳

نماز ظهر عاشورا در استان گلستان اقامه شد

گرگان - ایرنا- همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور عاشقان و شیفتگان آل الله و عزاداران حسینی به یاد آخرین نماز سید آزادگان جهان امام حسین (ع)ظهر امروز پنجشنبه مصادف با دهم محرم الحرام بار شکوه و عظمت خاصی در مناطق مختلف استان گلستان و از جمله گرگان اقامه شد.

به گزارش ایرنا صحنه تجلی پیام عاشورا زمانی به اوج خود رسید که عاشقان و دلدادگان مکتب اسلام، قرآن و ولایت پس از یک دهه اقامه عزای سرور و سالار شهیدان؛ به یاد ظهر عاشورا و آخرین نماز امام شهیدشان با سبقت گرفتن از یکدیگر در پیوستن به صفوف عبودیت و بندگی؛ نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا را در شکوه و عظمتی خاص در خیابان ها اقامه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان با طنین گلبانگ الله اکبر در مأذنه های مساجد شهرها و روستاهای گلستان، عزاداران حسینی و درس آموختگان مکتب اسلام و قرآن؛ به یاد نماز ماندگار ظهر عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خاشعانه و خاضعانه در صفوف به هم پیوسته عبودیت پروردگار، رکوع بندگی و سجود عشق به جای آوردند و عاشقانه و عارفانه با معبود خویش به راز و نیاز پرداختند.
به گزارش خبرنگار ایرنا نمازگزاران گرگانی و دیگر مناطق گلستان با حضور در نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا نشان دادند که پیام، هدف و محور قیام عاشورا که همانا اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر است را به خوبی درک کرده اند.
در عاشورا که روز مصیبت و حزن ائمه اطهار (ع) است، دل های شیعیان و عزاداران حسینی حال و هوای دیگری دارد، محبان اهل بیت (ع) علاوه بر ذکر مصیبت و اقامه عزای سیدالشهدا و یاران باوفایش تلاش می کنند تا از آداب و اعمال این روز بی بهره نمانند.
آیین محوری نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا در گرگان با حضور گسترده عزاداران حسینی در خیابان امام خمینی (ره) به امامت آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان گلستان اقامه شد.
همچنین دعای تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) و شفای بیماران پس از اقامه نماز ظهر عاشورا در گرگان زمزمه شد.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی از برگزاری همزمان. نماز ظهر عاشورا در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه امامزادگان دیگر شهرها و روستاهای گلستان است.
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان ساکن بوده و از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
7333/1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي محرم نماز ظهر عاشورا گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد

بارش‌های سیل‌آسای ۲۴ ساعت گذشته سبب طغیان رودخانه‌های استان گلستان شد. سیلاب راه شهرهای کلاله - گنبدکاووس در شرق گلستان را برای ساعاتی مسدود کرد. طغیان رودخانه «قره‌سو» سبب قطع راه‌ ارتباطی برخی روستاهای غربی استان شد. به زیر آب رفتن بخشی از خط راه‌آهن گلستان مانع از رسیدن قطار مسافری تهران به مقصد «گرگان» شد.

دریافت 25 MB

تصویربردار: رامین بشرویه / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد