Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا بار ديگر با انتقاد از جان کري وزير امور خارجه دولت سابق اين کشور به رياست باراک اوباما گفت که کري ضمن تبليغ توافق هسته اي با ايران، بطور فعالانه براي مخدوش کردن رئيس جمهوري کنوني آمريکا تلاش مي کند.

به گزارش ايرنا ، پمپئو چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه فاکس نيوز گفت: به نظر مي رسد که که جان کري نمي تواند از صحنه کنار برود و فعالانه تلاش مي کند که از طريق ديدار با مقامات ايراني، دولت دونالد ترامپ را مخدوش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير خارجه آمريکا در اين مصاحبه گفت: کري از صحنه کنار نمي رود. زماني که من وزير سابق باشم کنار مي روم هر کدام از وزيران سابق همين کار را کرده اند. وي افزود: ديدار با همتاي خود يک چيز است اما کاري که جان کري ، وندي شرمن (معاون سابق امور سياسي وزارت خارجه) و ارنست مونيز (وزير انرژي سابق) کرده اند چيز ديگري است؛ کاري که آنها کرده اند تلاش فعالانه براي مخدوش کردن چيزي است که پرزيدنت ترامپ تلاش مي کند به آن دست يابد.
کري به علت ديدارهاي خصوصي با مقامات ايران از قبيل محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران پس از ترک مقام وزارت خارجه با انتقادهايي رو به رو شده است.
بسياري از مقامات دولت سابق باراک اوباما از تصميم ترامپ در ماه مي 2018 براي خارج شدن از توافق هسته اي سال 2015 با ايران سرخورده شدند .
پمپئو پيش از اين نيز روز جمعه در وزارت خارجه آمريکا از اقدام کري انتقاد کرد و آن بي نزاکتي و بي سابقه دانست و ادعا کرد: جان کري با بزرگترين دولت حامي ترويسم در جهان تعامل کرده و به آنها گفته که صبر کنند تا اين دولت به پايان برسد.
پمپئو به فاکس نيوز گفت: مشکلي نيست اگر يک مقام دولت سابق مانند کري با مقامات ايراني صحبت کند اما تنها در صورتي که براي آمريکا و سياست خارجي آمريکا کار کند اما اينگونه نيست و آنها براي سياست خارجي خودشان کار مي کنند نه به نفع سياست خارجي آمريکا و مردم اين کشور .
سناتور مارک روبيو نيز روز سه شنبه وارد اين کارزار شد و با ارسال نامه اي براي `جف سشنز` دادستان کل از وزارت دادگستري خواست تا درباره قانون شکني کري در ملاقات با مقامات ايران تحقيق کند.
پمپئو در اين خصوص گفت: من اقدام حقوقي را به ديگران واگذار مي کنم من براي اجراي سياست خارجي آمريکا تلاش مي کنم ؛ اقدام آنها نه تنها کمکي نمي کند بلکه به شيوه اي اقدام مي کنند که براي حصول آنچه به نفع مردم آمريکا است زيانبار است.
وي افزود: اين انتقاد من است ؛ اين کار را متوقف کنيد شما دوره خودتان را داشتيد ؛ ما فکر مي کنيم که برداشت شما درباره ايران بطور اساسي اشتباه بود و ما تلاش مي کنيم کار را براي آمريکا درست کنيم.
پيش از اين سخنگوي جان کري در بيانيه اي گفت: کري با همتايان سابق خود در سراسر جهان در تماس است همانطور که همه وزيران خارجه سابق اين کار را مي کنند و هيچ رازي از دولت فعلي پنهان نمانده است. سخنگوي کري افزود: هيچ چيز عجيبي در ديدار ديپلمات هاي سابق با همتايان خارجي وجود ندارد چه رسد به اينکه نامودبانه يا نامناسب باشد. چيزي که نامودبانه و بي سابقه است اين است که تريبون وزارت خارجه براي نمايش هاي سياسي به سرقت برود. ترامپ وزير امور خارجه سابق را متهم کرده که ديدارهاي غيرقانوني برگزار کرده است.
اروپام**1078**1723
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای بررسی اتهامات مربوط به پنهان کردن اسناد تجاری پرداخت حق السکوت به بازیگر فیلم های مستهجن در دادگاه منهتن نیویورک حضور یافت.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هنگام بیرون آمدن از خودرو خود برای همه دست تکان داد و به سمت ورودی دادگاه رفت. گروه کوچکی از هواداران او را تشویق و مخالفانش او را هو کردند.

ترامپ در اظهاراتی کوتاه به خبرنگاران در راه ورود به دادگاه، محاکمه جنایی خود را "حمله به آمریکا" خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهار نظر خود به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا که با اتهامات جنایی روبرو می شود، گفت: «چنین چیزی تاکنون رخ نداده است.»

ترامپ همچنین گفت: هیچ موردی وجود ندارد، این ظلم سیاسی است. او به جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز حمله کرد و گفت که این پرونده نباید جلو رود.

او با ورود به دادگاه در حالی که وکلای متهم و مأموران دادگاه ، اطراف او را گرفته بودند، پشت میز متهم نشست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهر نیویورک محاکمه می‌شود، جایی که با اتهامات جنایی مرتبط با پرداخت پول در سال 2016 به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس جمهور سابق این کشور به اتهامات جنایی محاکمه می شود.

ترامپ آوریل گذشته در کیفرخواست 34 موردی که او را به جعل سوابق تجاری در ارتباط با پرداخت پولی که مایکل کوهن، وکیل وی به دانیلز پرداخت کرده بود، اعلام‌ بی گناهی کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از تاریخ ۴ آوریل تا ۸ آوریل انجام شد، دو سوم از شرکت‌کنندگان، اتهامات مربوط به پرداخت‌های پنهانی برای ساکت کردن فرد را تا حدودی جدی یا بسیار جدی می‌دانند. در حالی که ترامپ به طور قاطع هرگونه تخلف را رد می‌کند، دادستان ناحیه منهتن، آلوین براگ، معتقد است که اقدامات ترامپ رفتار مجرمانه به حساب می‌آید. این دادگاه نه تنها بر مشکلات حقوقی ترامپ تمرکز می‌کند، بلکه سوالاتی را در مورد تلاقی سیاست و عدالت در ایالات متحده مطرح می‌کند.

نتیجه دادگاه پیامدهای قابل توجهی برای آینده سیاسی ترامپ دارد. نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده تغییر احتمالی در افکار عمومی است. نظرسنجی ماه ژانویه شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داد که ترامپ در سطح ملی ۵ امتیاز نسبت به جو بایدن پیشتاز است. با این حال، پاسخ‌دهندگان هنگام پرسیدن در مورد سناریویی فرضی که در آن ترامپ قبل از انتخابات آینده محکوم شود، احساس متفاوتی را ابراز کردند، به طوری که بایدن با ۴۵ درصد آرا نسبت به ۴۳ درصد آرای ترامپ پیشتاز است.

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد