Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان این روزها در صدر اخبار مدیریتی کشور قرار گرفته است و با اجرای این قانون در فاصله دوماه آینده جمع زیادی از مدیران دولتی خواسته یا ناخواسته باید صندلی را که دارند تحویل داده و برای همیشه از مناصب دولتی بروند.

آنچه که این روزها مورد پرسش همگان است این است که با اجرایی شدن قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان چه مدیرانی دیگر نخواهند بود؟

 خراسانی‌ها بی استاندار می‌شوند!

طبق آنچه که مشهود است و در قانون نیز به آن اشاره شده در استان‌ها اولین نفر اجرایی که استاندار است باید تکلیفش با این قانون مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اجرای این قانون موجب می‌شود تا هیئت دولت به فکر معرفی استاندارانی دیگر باشد. علیرضا رشیدیان، محمد رضا خباز و محمد مهدی مروج الشریعه هر سه نفر باید تا دو ماه دیگر پست خود را تحویل استانداران جدید دهند.

در بین این سه استاندار علیرضا رشیدیان کسوت بیشتری از مروج الشریعه و خباز در سمت فعالیشان دارد. رشیدیان از سال 92 بر مسند استانداری خراسان رضوی نشست و بعد از حدود پنج سال باید صندلی‌اش را تحویل نفر بعدی بدهد.

محمد مهدی مروج الشریعه نفر بعدی باسابقه‌ها در بین استانداران سه خراسان است او همین چند روز قبل(22 شهریور) سالگرد انتصابش به استانداری خراسان جنوبی را پشت سر گذاشت و پس از یک سال چاره‌ای جز ترک پستش ندارد.

محمدرضا خباز که پیش از آمدنش به خراسان شمالی یک دوره در سمنان استاندار بود هنوز کمتر از دو ماه از انتصابش به عنوان استاندار خراسان شمالی نمی‌گذرد که با اجرای قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان خواهد رفت.

 معاونان کلیدی استاندار می‌روند

اما به جز استانداران طبق آماری که چند روز پیش حمید بنایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار قدس اعلام کرده است 20 مدیر باید با وجود قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از بدنه دولت جدا شوند.

در این فهرست 20 نفره، نام دومعاونت کلیدی استاندار خراسان رضوی به چشم می‌خورد. محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و محمد مقدوری معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز بیشتر از دوماه دیگر فرصت ندارند تا سمتشان را تحویل داده و قطعاً بازنشسته شوند.

 تدبیر برای پست‌های خالی در یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور

با این تفاسیر و با توجه به اینکه هم استاندار و هم دو نفر از معاونت‌های مهم استانداری خراسان رضوی به یکباره خواهند رفت باید منتظر ماند و دید چه تدبیری در خصوص اداره استانداری یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور از طرف هیئت دولت اندیشیده خواهد شد. مضاف بر اینکه گفته می‌شود علی پیروز، مدیرکل حراست استانداری خراسان رضوی نیز مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشسته‌ها خواهد شد و این داستان برای محمد عجمی، مدیرکل اتباع خارجی واقع می‌شود.

20 مدیری که از دو ماه آینده در خراسان رضوی از بدنه مدیریتی این استان جدا خواهند شد، همگی دارای مناصب کاربردی و حساس هستند و این تعداد از مدیران که بروند باید نفرات بعدی آن‌ها یا قبل از جدایی کامل آن‌ها معلوم شوند(که این بهترین اتفاق ممکن است) یا اینکه بلافاصله پس از اتمام مدت حضور مدیران فعلی، نفرات جایگزین معین شوند تا امورات اجرایی استان روی زمین نماند.

 شورای شهر به فکر جایگزین برای شهردار باشد

نکته بعدی سرنوشت شهرداری هاست. گرچه گفته می‌شد امکان دارد شهرداری‌ها بنا بر ماهیتی که دارند مشمول این جریان نشوند، اما آنچه که گفته می‌شود با آنچه که اتفاق خواهد افتاد، تفاوت دارد. با اجرای قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشسته‌ها به احتمال فراوان قاسم تقی زاده خامسی نیز باید با پستش در شهرداری خداحافظی کند و البته چند نفر از مدیران دیگر شهرداری. چنانچه این قانون برای شهرداری مشهد اجرایی شود، شورای شهر باید خیلی زود به فکر جانشین تقی زاده خامسی باشد.

 یک پیش بینی از جنس انتخاباتی

نکته پایانی اینکه با وجود اجرایی شدن قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشسته‌ها در دوایر دولتی با هر سمت و جایگاهی، می‌شود این گونه پیش بینی کرد مدیران فعلی که می‌روند همراه بازنشستگانی که تا دوره بعد انتخابات مجلس و شورای‌های شهر بازنشسته خواهند شد را در جمع نامزدهای ورود به مجلس و شوراهای شهر در دوره‌های بعدی ببینیم. اتفاقی که باید تا انتخابات بعدی منتظرش بمانیم.

منبع: روزنامه قدس

 انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان معاونان استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

سید عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار جام جم ، با اشاره به اینکه وضعیت آب موجود در سدهای استان مناسب نیست و باید به مدیریت مصرف توجه ویژه داشت، افزود: میزان بارندگی در سال آبی جاری ۳۱ درصد افزایش یافت و طبق آمار ایستگاه‌های این شرکت در سال آبی جاری حدود ۱۸۶ میلی متر بارندگی ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت. وی ادامه داد: اما میزان بارندگی‌های انجام شده نسبت به دوره آماری بلند مدت روند کاهشی داشته است و از سوی دیگر طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان دمای هوا دو درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت. مرتضوی اظهار کرد: در واقع هر یک درجه افزایش دما، مصارف را به صورت تصاعدی بالا می‌برد و کاهش میزان بارندگی‌ها نسبت به دوره بلند مدت و افزایش دما سبب می‌شود تا مصرف کنندگان در صورت عدم رعایت الگوی مصرف به زحمت بیفتند. وی با بیان اینکه حجم مخازن سدهای استان ۲۲۲ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: در این موقع از سال در سال گذشته سدهای استان ۵۴ میلیون متر مکعب آب وجود داشت که هم اکنون به ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده که با کاهش هفت درصدی مواجه هستیم. به گفته این مقام مسئول، ۵۰ درصد از حجم سد شیرین دره، ۴۶ درصد از حجم سد چندیر، ۴۲ درصد از حجم سد گلول، ۱۱ درصد از حجم سد بیدواز و ۶ درصد از حجم سد بارزو دارای آب است. وی ادامه داد: طی ۲۸ روز گذشته ۱۲ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده‌ که بیشترین آب وارد شده به سد شیرین دره با مقدار ۶ میلیون متر مکعب بوده است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است
  • هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد