Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@03:27:49 GMT

نوای یا حسین عاشوراییان در قصرشیرین طنین انداز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۸۹۳

نوای یا حسین عاشوراییان در قصرشیرین طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان سوگوار حسینی در قصرشیرین دیشب و امروز در قالب هیات ها و دسته های عزاداری، سینه زن و زنجیرزن با حضور در حسینیه ها ، تکایا و خیابان های شهر در مظلومیت امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.
سوگواران در قالب هیات های عزاداری با بر تن کردن کفن و لباس سیاه و مالیدن گل بر سر و صورت خود در مظلومیت شهادت فرزند زهرا (س) گریستند و ناله های یا حسین و یا زینب (س) آن ها در جای جای شهرستان قصرشیرین طنین انداز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وجود گرمای داغ تابستان امروز همه مرزنشینان با حضور در هیات های عزاداری عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کردند.
جمعی از مردم با پخش نذورات شربت، آش، غذا، خرما و حلیم در خیابان های سطح شهر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند. نماز ظهر عاشورا برای زنده نگاه داشتن فلسفه قیام امام حسین (ع) با حضور سوگواران هیات ها و دسته جات مختلف عزاداری در مزار شهدای شهر قصرشیرین نیز به امامت امام جمعه قصرشیرین اقامه شد.
امروز همچنین عزاداران و ارادتمندان به خاندان پاک امام حسین (ع) در شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن و هیات های عزاداری اندوه و تاثر خود را بر مظلومیت خاندان اهل بیت امام حسین (ع) ابراز داشتند.
عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سرپل ذهاب پس از حضور در خیابان های این شهر با تجمع در مصلای نماز جمعه در روز عاشورای حسینی و ماه پیروزی خون بر شمشیر به یاد مظلومیت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین سیدالشهدا (ع) سینه زنان و زنجیر زنان با نوای طبل به عزاداری پرداختند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه این شهر اقامه کردند.
شهروندان گیلانغربی نیز با حضور در مسجد جامع ، مزار شهیدان و خیابان های سطح شهر در مظلومیت امام حسین (ع)، خاندان پاکش و یاران باوفایشان اشک ماتم ریختند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه گیلانغرب اقامه کردند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امام جمعه امام حسین بیت عصمت و طهارت زهرا عاشورا رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضیافت افطارمراجعین و همراهان بیمار در بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) تربت حیدریه گفت: در میهمانی این مرکز درمانی، روزه داران با افطاری ساده و سالم و چای پذیرایی شدند.

دکتر سیدرضا اعتمادالاسلامی بختیاری افزود: در حاشیۀ این مراسم، کارشناس تغذیۀ بیمارستان ضمن ارائۀ مشاورۀ فردی در خصوص تغذیۀ مناسب و وعده‌های روزه داران آموزش‌هایی ارائه کرد و جزوه های آموزشی در خصوص تغذیه در ایام ماه مبارک رمضان توزیع شد.

 

دیگر خبرها

  • مظلومیت 29 اسفند و بدفهمی معنی «ملی شدن» نفت!
  • طنین روح بخش کلام وحی در ماه ضیافت الهی
  • واکنش شکوری به حضور در هیات مدیره پرسپولیس: خودم هم نمی‌دانم هستم یا نه!
  • واکنش ابطحی به زمین خواری منسوب به امام جمعه تهران/ واقعا از این مظلومیت بیشتر؟ مردم را چجوری فرض کردید به خدا ؟
  • ضیافت افطارمراجعین و همراهان بیمار در بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • از ضداسلام بودن بانوی برزیلی تا مسلمان شدن به عشق امام حسین (ع) + فیلم
  • اهدای تسبیح تربت امام حسین(ع) به خواننده کره‌ای در برنامه محفل
  • اهدا تسبیح تربت امام حسین(ع) به خواننده کره‌ای در برنامه محفل