Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  هر ساله با نزدیکی به آغاز فصل تحصیل، بازار لوازم‌التحریر از جنب و جوش خاصی برخوردار است و خانواده‌ها به ویژه افرادی که دارای فرزند محصل سطح ابتدایی هستند، برای رفع نیاز نوشت‌افزار تحصیلی فرزندان خود دست به کار می‌شوند.

برخی از اقلام بازار لوازم‌التحریر در کنار حجمی از تولید داخلی آن  به صورت وارداتی تامین می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به محرم سال گذشته 6 برابر شد! 

کمبودی در تامین لوازم التحریر نداریم

در این ارتباط موسی فرزانیان رییس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در گفت و گو با خبرنگار   صنعت،تجارت و کشاورزی  گفت: در حال حاضر کمبودی در لوازم التحریر نداریم.

وی با اشاره به اینکه این صنف تازه کار است و بصورت پله پله در حال تغییر است تصریح کرد: باید دانست که این صنف از نظر قیمت‌ها از باقی صنف‌های عقب‌تر است.

فرزانیان، با بیان اینکه تولید داخلی وابستگی شدیدی به واردات دارد افزود: حجم قابل توجهی از مواد اولیه به صورت وارداتی در کشور تامین می‌شود و در شرایط فعلی تخصیص ارز و فرآیند ترخیص کالا از گمرکات بسیار سخت است.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه خوشبختانه ۷۰ درصد مایحتاج مردم در این فصل تامین شده است اظهار کرد: اگر پروسه تامین ارز طولانی شود ممکن است در آیندده این صنف با مشکل روبه رو شود.

فرزانیان درباره نوسان نرخ ارز بر این صنف گفت: اگر مشکلات داخلی همچون عدم دسترسی آسان به تولیدات پتروشیمی‌ها برطرف شود، بسیاری از تولید کنندگان توانایی تولید با ظرفیت کامل را دارند و می‌توانند نیاز بازار را پاسخ دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای حمایت از تولید داخل با مشکل روبه رو هستیم گفت: متاسفانه تولید در این بخش با مشکل روبه روست چرا که وابستگی به خارج داریم و تخصیص ارز دراین باره چالش آفرین شده است.

انتهای پیام/

عدم دسترسی به تولیدات پتروشیمی باید برطرف شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصناف اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲

با افزایش ۲ هزار و ۳۶ مگاواتی ظرفیت منصوبه تولید برق کشور، ظرفیت اسمی تولید برق در پایان ۱۴۰۲ به ۹۲ هزار و ۸۴۱ مگاوات رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بهره‌برداری از واحدهای جدید حرارتی، تجدیدپذیر و تولید پراکنده در سال 1402، ظرفیت اسمی تولید برق کشور در این سال 2 هزار و 36 مگاوات افزایش یافت.

با افزایش 2 هزار و 36 مگاواتی ظرفیت منصوبه تولید برق کشور، ظرفیت اسمی تولید برق در پایان 1402 به 92 هزار و 841 مگاوات رسید.

نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی بیشترین سهم را در ظرفیت منصوبه نیروگاهی ایران دارند. در زمان حاضر 35 هزار و 795 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور داریم که 38.6 درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین واحدهای بخاری و گازی با ظرفیت اسمی 15 هزار و 829 مگاوات و 24 هزار و 19 مگاوات، به‌ترتیب سهمی 17درصدی و 25.9درصدی در تولید برق کشور دارند.

درمجموع واحدهای حرارتی (بخاری، گازی و سیکل ترکیبی) با مجموع 75 هزار و 643 مگاوات، 81.5 درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در پایان ‌سال گذشته ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی به 12 هزار و 249 مگاوات رسید که 13.2 درصد از ظرفیت منصوبه نیروگاهی را شامل می‌شود.

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از ظرفیت اسمی تولید برق کشور همچنان حدود یک‌درصد است و با مجموع ظرفیت 1136 مگاوات، 1.1 درصد از این ظرفیت، به نیروگاه‌های تجدیدپذیر (بادی، خورشیدی، زیست‌توده و برق‌آبی‌های کمتر از 10 مگاوات) اختصاص دارد.

نیروگاه اتمی بوشهر که تنها نیروگاه اتمی کشور است، با ظرفیت 1020مگاواتی، سهم 1.1درصدی از ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی ایران دارد.

مجموع ظرفیت اسمی تولید برق در نیروگاه‌های تولید پراکنده و خودتأمین نیز به 2 هزار و 485 مگاوات می‌رسد که 2.7 درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور است.

همچنین واحدهای دیزلی با مجموع 408 مگاوات، 0.4 درصد از ظرفیت تولید برق کشور را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • درخواست بخش خصوصی برای رفع موانع جهش تولید