Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول برگزاری این مراسم گفت: همه ساله مراسم بزرگ تعزیه خوانی در روستای فدیشه نیشابور با حضور بیش از 70 هزار عزادار سیدالشهدا از سراسر کشور برگزار می شود.

کاظم اخباری افزود: این مراسم که قدمتی 400ساله دارد، بزرگترین اجتماع عزاداران سیدالشهدا بعد از حرم رضوی در شمال شرق کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مراسم تعزیه خوانی در روستای فدیشه نیشابور از ساعت  8صبح آغاز شده است و تا غروب آفتاب ادامه دارد.

مسئول برگزاری این مراسم افزود:  در این مراسم آیینی بیش از 5گروه تعزیه خوانی برتر کشور در قالب60 تعزیه خوان، واقعه عاشورا را به نمایش می گذارند.

اخباری با اشاره به این که همه هزینه های این مراسم را  اهالی روستا تامین می کنند، افزود: برای پذیرایی از عزاداران شرکت کننده در این مراسم بیش از  80 دیگ حلیم تهیه و طبخ می شود و عزاداران شرکت کننده در این مراسم برای صبحانه و نهار با حلیم پذیرایی می شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی تعزیه خوانی عزادار سید الشهدا اجتماع حرم رضوی فدیشه حلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دانشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در این مراسم با بیان اینکه والدین مهمترین و بهترین الگو در همه مسائل به ویژه امور دینی و اعتقادات برای فرزندان هستند، بر لزوم توجه به این موضوع و رعایت دقیق احکام دینی توسط اولیاء تأکید کرد.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این آئین ضمن تبریک این روز و جشن شروع عبادت دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب ، این روز را عید بزرگ برای آنان عنوان کرد و گفت: از این زمان به بعد در انجام تکالیف دینی و واجبات و محرمات بخصوص فریضه نماز، روزه و دیگر عبادات، مسئولیت شما دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، با پدر و مادر، معلمان و بزرگترها، برابر است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با اشاره به تشدید آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، از والدین خواست تا با رفتار و اعمال درست خود این نونهالان را در مسیر عبادت و بندگی همراهی و حمایت کنند تا از گزند این آسیب ها در امان بمانند.

در پایان این مراسم دانش آموزان اولین نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب اقامه کردند.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی