Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز ظهر عاشورا با حضور پرشور عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان یزد و به پیروی از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقامه شد. ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در سراسر استان یزد ظهر امروز عزاداران حسینی در گرامیداشت آخرین نماز امام حسین‌(ع) صف‌های طولانی را ایجاد کردند و نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و به منظور پاسداشت شان و منزلت سالار شهیدان و تاسی از پیام تاریخی آن امام همام مبنی بر برپایی نماز اول وقت، نماز ظهر عاشورا در 250 نقطه استان یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم ویژه نماز ظهر عاشورا به صورت نمادین در مرکز یزد به امامت آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.

با بلند شدن نوای ملکوتی اذان ظهر امروز عزاداران حسینی در یزد در میادین اصلی شهر، امامزادگان، بقاع متبرکه و تکایای حسین به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند.

پیش از اقامه نماز ظهر عاشورا هیئت‌های عزاداری استان یزد با حضور در تکایا، مساجد و بقاع متبرکه، اقدام به عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کردند.

در این مراسم باشکوه، هیئت‌های عزاداری یکی پس از دیگری با حضور در نقاط مختلف استان علاوه بر عرض تسلیت به اهل آن محل، به روضه‌خوانی، مداحی و سینه‌زنی پرداختند.

انتهای پیام/ح

R41376/P1357/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در شورای نماز استان افزود: ضروری است تحقیق میدانی در خصوص چرایی حضور کمرنگ کارمندان در نماز جماعت انجام شود.

او تأکید کرد: نماز از واجبات دین است که باید در این زمینه کار فرهنگی و اقناعی انجام گیرد.

امام جمعه همدان به لزوم برگزاری نماز و حضور ائمه جماعات در مدارس هم اشاره و تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان و نسل جوان با نماز بسیار حائز اهمیت است.

استاندار همدان هم با تأکید بر اینکه این شورا توجه ویژه‌ای به نمازخانه‌های مدارس دارد، گفت: شناسایی مدارسی که نمازخانه ندارند در اولویت این نهاد بوده و مقرر شده است اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.

علیرضا قاسمی فرزاد از مساجد قدیمی استان هم به عنوان گنجینه یاد و تأکید کرد: میراث فرهنگی و گردشگری استان باید اقدامات لازم را در راستای مرمت و بازسازی مسجد جامع همدان انجام دهد.

دیگر خبرها

  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود
  • آمار مشارکت دستگاه‌ها در نماز جماعت آمار خوبی نیست
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد
  • نسبت به نماز مساجد و مدارس نیز باید توجه ویژه‌ای شود